9 کار برای توسعه کسبوکارهای کوچک

موفقیت کسبوکار کوچک شما بستگی به تلاش شما برای افزایش سود با استفاده از روشهای مختلف دارد. از آموزش کارکنان گرفته تا بازاریابی، پس هر جنبهای از کسبوکار شما شایسته توجه است.
به گزارش کارآفرینی پرس، رشد سریع یک شبه اتفاق نمیافتد، اما چندین قدم وجود دارد که باید برای پیشبرد کسبوکار خود بردارید که نیازمند زمان و تلاش است. با این حال، وقتی شروع به برداشت از مزایای آن کنید، خواهید دید که تلاش شما ارزش آن را دارد. اگر میخواهید شاهد رشد کسبوکار خود باشید، در اینجا نکاتی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.
چگونه کسب و کار کوچک خود را رشد دهید؟
1. مشتریان خود را درک کنید
فقط در صورتی میتوانید محصولات و خدماتی را توسعه دهید که موفقیت بزرگی به همراه داشته باشد که به نیازهای مشتریان و مشتریان بالقوه خود توجه کنید. یکی از راههای درک اینکه مشتریان دقیقاً چه میخواهند، از طریق تحقیق و نظرسنجی است.
شما باید دائماً از آنها دعوت کنید تا بازخورد صادقانه و حتی بیرحمانه ارائه دهند. بررسیها و نظرسنجیها بهترین راه برای ورود به ذهن مشتریان شما هستند. این امر توسعه محصولات و خدماتی را برای شما آسانتر میکند که با نیازهای فعلی بازار مناسب باشد. علاوهبراین، به شما کمک میکند تا زمینههایی را که شرکت شما باید در آنها بهبود یابد را درک کنید.
2. بهبود خدمات مشتری
اگر خدمات باکیفیتی به مشتریان ارائه نکنید، رضایت مشتریانتان دشوار خواهد بود حتی اگر محصول یا خدمات برتری داشته باشید. این جنبه از کسبوکار مربوط به برداشتن گامی اضافی برای ایجاد احساس خاص در آنهاست.
بگذارید مشتریان خود بدانند که برایشان ارزش قائل هستند. اگر مشکلی دارند، مطمئن شوید که فورا به آنها رسیدگی کنید. اگر سوالی دارند، برای پاسخ دادن به آنها وقت بگذارید. اگر مسائل خاصی را مطرح میکنند، نباید احساس کنند که کار برایشان سخت است. رسانههای اجتماعی راهی عالی برای درک مشتریان خود با گوش دادن به آنهاست. اگر خدمات مشتری را رضایت بخش ببینند، حتی ممکن است به دیگران نیز توصیه کنند که از کسبوکار شما خرید کنند.
3. وفاداری را ایجاد کنید
تشویق مشتریان به آمدن و خرید آنچه شما ارائه میدهید زمان میبرد. اما فقط واداشتن آنها به خرید کافی نیست. شما باید وفاداری را تشویق کنید. با توجه به اینکه رقبای دیگری وجود دارند که میتوانند به آنها پیشنهاد بهتری بدهند، میخواهید آنها به شما وفادار بمانند. پس فقط به این دلیل که مشتریان وفادار زیادی دارید احساس رضایت نکنید. آنها میتوانند بهراحتی جذب گزینههای دیگر شوند و ممکن است شما را ترک کنند.
جوایز وفاداری ارائه دهید. در صورت وجود تخفیف و تبلیغات، اجازه دهید این مشتریان وفادار اولین کسانی باشند که از آن مطلع میشوند. شما باید مطمئن شوید که مشتریان شما میدانند که از آنها قدردانی میشود.
4. رسانههای اجتماعی را به حداکثر برسانید
بدون شک رسانههای اجتماعی ابزار بسیار قدرتمندی هستند. به صدها هزار نفر در یک زمان میرسد. اطمینان حاصل کنید که کسبوکار شما در رسانههای اجتماعی درگیر است. این به شما کمک میکند مرتبط بمانید. گوش دادن به صحبتهای مردم و خواندن نظرات آنها به شما ایده میدهد که چگونه در آنها احساس رضایت بیشتری کنید. شما همچنین رفتار آنها را درک خواهید کرد و راهی برای برآورده کردن خواستههای آنها پیدا خواهید کرد. بهترین بخش این است که شما مجبور نخواهید بود پول زیادی صرف جذب مشتریان جدید کنید. با این حال، نیازی به شرکت در جنگ نظرات ندارید. فقط آن را مثبت نگه دارید و کاری کنید که همه احساس کنند شنیده میشوند.
5. تمرکز بر توسعه حرفهای
موفقیت کسبوکار شما به کیفیت کارمندانی که استخدام میکنید نیز بستگی دارد. ایجاد یک تیم موثر کلید تضمین موفقیت کسبوکار شما است.
یکی از بهترین راهها برای داشتن کارکنانی با انگیزه که سخت کار میکنند این است که به آنها احساس هدف بدهیم. آنها نباید فقط احساس کنند که باید بهخاطر کار کردن کار کنند.
آنها میخواهند به چیزی بزرگتر از خودشان تعلق داشته باشند. آنها باید اهداف بزرگتر را درک کنند. اینجاست که برندسازی مطرح میشود. بسیاری به اشتباه معتقدند که برندسازی کاری است که شما برای جذب مشتری انجام میدهید. با این حال، یک برند قدرتمند به شما کمک میکند تا کارگران و کارمندان با کیفیت را به سمت کسبوکار خود جذب کنید.
کارمندان شما نیز باید احساس کنند که شنیده میشوند. فعالیتهای تیمسازی وجود دارد که میتواند به آنها کمک کند تا کارمندان فردی و از طریق وظایف مشترک بهخوبی عمل کنند. همچنین باید آنها را به جلسات آموزشی و سمینارها بفرستید تا بتوانند اطلاعات فعلی خود را بهبود بخشند.
6. وقت خود را صرف شرکت در رویدادهای شبکه کنید
اگر فرصتی برای پیوستن به این رویدادها به شما داده شد، از آن استفاده کنید. این فرصتی است که شبکههای خود را گسترش دهید. این بسیار مهم است – اما چیزی است که بسیاری از کارآفرینان از آن غفلت میکنند. شما باید با افراد دیگر رابطه برقرار کنید. شبکه سازی یک راه عالی برای ارتباط با افرادی است که میتوانند به شما در ایجاد کسبوکار کمک کنند. شما میتوانید کارمندان، مشتریان بیشتر و حتی سرمایهگذاران را پیدا کنید.
7. تمرکز بر مسئولیت اجتماعی شرکت
کسبوکار شما باید چیزی داشته باشد که به آن علاقه دارد. این به بهبود تصویر کسبوکار شما کمک میکند. مردم از شما حمایت خواهند کرد، زیرا میدانند پولی که خرج میکنند به اهداف درستی میرسد.
مهم است که اطمینان حاصل کنید که کسبوکار شما برای چیزی بیش از کسب درآمد وجود دارد. امروزه، مردم میخواهند از لحاظ عاطفی با شرکتهایی که با آنها تجارت میکنند، ارتباط برقرار کنند. به همین دلیل مهم است که یک دیدگاه برند منحصر به فرد برای شرکت خود ایجاد کنید. آیا دلیلی وجود دارد که میخواهید از آن حمایت کنید؟ آیا چیزی در دنیا وجود دارد که بخواهید تغییر دهید؟ بگذارید این یکی از ماموریتهای شرکت شما باشد.
8. دریافت وام
اگر بهعنوان یک کارآفرین شروع به کار میکنید، برای کمک به تامین مالی آن به پول نیاز دارید. همین موضوع در مورد کسانی که مدتی است در کناری بودهاند و تصمیم گرفتهاند کارها را به سطح دیگری ببرند نیز صادق است. اگر برای تحقق برنامههای خود به وامهای کسبوکار کوچک نیاز دارید، آنها را دریافت کنید (البته با حساب و کتاب و برنامه باید وام اخذ شود).
در صورت رد شدن، راههای دیگری نیز برای دریافت وام وجود دارد. یکی از آنها این است که بهدنبال طرف دیگری بگردید تا بهعنوان ضامن شما خدمت کند. برنامه وام SBA اینگونه عمل میکند. SBA وامی را که از بانک میگیرید تضمین میکند. در صورت عدم پرداخت، SBA خطر وامدهنده را کاهش میدهد. البته، آنها این کار را بدون هیچ چیزی انجام نمیدهند. شما باید نیازهای آنها را درک کنید. همچنین قبل از شروع باید شرایط و ضوابط را مطالعه کنید (در ایران نیز مکانیزمهای مختلفی وجود دارد از جمله صندوقهایی مانند نوآوری و شکوفایی یا حتی سرمایهگذاران خطرپذیر و…).
9. پیدا کردن آنچه کار میکند
در نهایت، میدانید که کدام یک از رویکردهایی که استفاده کردهاید به خوبی کار کرده است. به این روشها توجه داشته باشید و دوباره از آنها استفاده کنید. آن استراتژیهایی که شکست خوردهاند باید حذف شوند تا به پیشرفت کسبوکار شما کمک کنند. هدف این است که مرتبط باقی بماند. رویکرد را اصلاح کنید و بیشتر روی مواردی تمرکز کنید که نتایج رضایتبخشی به همراه دارند. در پایان شاهد پیشرفت کسبوکار خود خواهید بود. شما باید صبور باشید. شما همچنین باید واقعا سخت کار کنید و اجازه ندهید موانع مانع از انجام بهتر کار شما شوند. بهزودی نتایج مثبتی را خواهید دید که همیشه به آنها امیدوار بودید.
بیشتر بخوانید:
پایان پیام/