محمدرضا شاکرمی: ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در لرستان تشکیل شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس پارک علم و فناوری لرستان گفت: به منظور توسعه و ارتقای فرهنگ کارآفرینی و تسهیل در مسیر متنوع‌سازی زیست‌بوم نوآوری و استفاده از ظرفیت پارک علم و فناوری و دانشگاه ها در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دراستان، ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان تشکیل شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایلنا، محمدرضا شاکرمی، با بیان اینکه طی ابلاغ ساز و کار اجرایی فرمان سال ۱۴۰۱ به استانداران کشور، ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در لرستان تشکیل ‌شد، اظهار کرد: هدف از تشکیل این ستاد، ایجاد هم‌افزایی و جلوگیری از موازی‌کاری دستگاه‌های مسئول است. 

رئیس پارک علم و فناوری لرستان افزود: در این ستاد که به ریاست استاندار لرستان و دبیری پارک علم و فناوری لرستان است شیوه ها و رویه‌های مشترک برای نقش‌آفرینی پارک علم و فناوری و دانشگاه‌های استان و تعامل با دستگاه‌های اجرایی لرستان طراحی می‌شود.

شاکرمی افزود: در این ستاد برنامه پیشرفت اقتصادی مبتنی بر دانش و فناوری بر اساس مزیت های استان و فرصتهای قابل استفاده، برای تحقق شعار سال و همچنین برای چهار سال آینده تدوین می‌شود.

وی تصریح کرد: در این راستا کمیته تخصصی پیگیری و نظارت عملیاتی نمودن شعار سال در استانداری لرستان تشکیل شده است و دستگاه‌های اجرایی مرتبط و مؤثر در زیست بوم نوآوری استان از جمله استانداری لرستان؛ پارک علم و فناوری؛ سازمان مدیریت و برنامه ریزی؛ سازمان صنعت، معدن و تجارت؛ دانشگاه لرستان؛ سازمان جهاد کشاورزی؛ بنیاد نخبگان و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان هر کدام مسئولیت قسمتی از برنامه های تصویب شده در کارگروه استانی را به عهده خواهند گرفت.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان خاطر نشان کرد: تاکنون چهار جلسه در استانداری لرستان برگزار شده و برنامه‌هایی در این راستا تعریف شده که در حال نهایی شدن است.

وی افزود: اعضای هیات علمی و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها با تشکیل شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، نقش مهمی را در توسعه فناوری و اشتغال دانش بنیان در هر استان ایفا می کنند. همچنین واحدهای تحقیق و توسعه صنایع استان اهمیت بسزایی در تحقق شعار سال دارند. 

رئیس پارک علم و فناوری لرستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 142 شرکت فناور (شامل 18 شرکت دانش‌بنیان) در مراکز رشد (5 مرکز رشد در شهرستانها و پارک علم و فناوری استان فعال هستند که با توجه به ظرفیت استان لرستان در حوزه معادن، کشاورزی، گردشگری، صنایع¬دستی و غیره، می‌توان با حمایت از واحدهای فناور و دانش¬بنیان توانمند در این حوزه ها در مسیر توسعه استان گام های بسزایی برداشت.

شاکرمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال جدید گفت: افزایش تولید، حفظ اشتغال و توسعه واحدهای فناور و دانش‌بنیان از مهمترین اهداف این ستاد در تحقق شعار سال و رشد اقتصادی استان لرستان خواهد بود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایلنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا