برگزاری اختتامیه و معرفی برگزیدگان رویدادهای اینوتکس یازدهم

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

اختتامیه یازدهمین رویداد اینوتکس ۲۰۲۲ عصر عصر جمعه ۲۳ اردیبهشت در پارک فناوری پردیس برگزار شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از نمایشگاه اینوتکس 2022، دبیر رویداد با اشاره به حضور بیش از ۴۰۰ شرکت از هفت کشور جهان و بازدید ۷۰ مهمان خارجی از این نمایشگاه گفت که در طول ۴ روز برگزاری نمایشگاه ۱۴ رویداد، ۴۵۰ جلسه کافه سرمایه، ۶ ریورس پیچ، ۴۰۰ جلسه رایگان مشاوره و ۳۰۰ جلسه ارایه در حوزه های فناوری و نوآوری برگزار شد.

همچنین برگزیدگان رویدادهای کنز، اینوتکس پیچ و اینوتکسسیکاپ معرفی و از آنان تقدیر شد. جمعه 23 اردیبهشت 1401 آخرین روز نمایشگاه اینوتکس 2022 در حالی سپری شد که در بخشی از آن آسیب‌های متاورس مورد بررسی قرار گرفت. مدیرعامل شرکت فناپ پلاس در جریان رویداد نکستیشن اینوتکس 2022، با اشاره به آسیب‌های متاورس گفت: باید با بهره گیری از آخرین متدلوژی روز دنیا و توسعه دادن مهندسی هوش مصنوعی، تغییر جدی در موضوع آموزش و یادگیری نسل لبه ایجاد کنیم تا آرزوی یادگیری تطبیقی به واقعیت بپیوندد.

جینو رویدادی برای یکپارچه کردن بازیهای رایانه ای دیگر رویدادی بودی که در اینوتکس 2022 مورد استقبال قرار گرفت. از نخستین روز برگزاری نمایشگاه اینوتکس 2022، رویداد جی نو(GINNO) در حال برگزاری است، در این رویداد به بازی سازی، گیمرها،پخش کنندگان برخی(استریمرها) و ژورنالیست های حوزه بازی پرداخته شده و تلاش شده تا بخشهای مختلف شکل بگیرد. شهاب عظیمیان درباره دیگر اهداف این رویداد گفت: در این رویداد به بازی سازی، گیمرها،پخش کنندگان برخی(استریمرها) و ژورنالیست های حوزه بازی پرداخته شده و تلاش شده تا بخشهای مختلف شکل بگیرد.

در آخرین روز برگزاری نمایشگاه اینوتکس 2022، سالن آمفی تئاتر ساختمان فن بازار پارک فناوری پردیس میزبان برگزاری رویداد ابر چالش حکمرانی در زیست بوم بازیهای دیجیتال در ایران بود. در این ابر چالش که مسئولان و کارشناسان بازیهای دیجیتال حضور داشتند محمدرضا عطاردی عضو هیات علمی گروه حکمرانی و اداره امور عمومی دانشگاه امام صادق، بازیهای دیجیتال صنعت فرهنگی رسانه ای نوظهور دانست که نیاز به همت مسئولان و بخش خصوصی برای گسترش این مجموعه دارد. امیر خوراکیان سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی هم بازیهای دیجیتال را بسیار مهم دانست که دغدغه همه مسئولان مرتبط دانست. ابوالفضل صادق مدیر عامل استودیو بازی سازی تتراپازل بر نیاز شدید گفتمان سازی بازی و بازی سازی در رسانه به ویژه صدا و سیما تاکید کرد.

کارگاه دو روزه فیلمساز شو که بر پایه ساخت یک مستند کوتاه ۴ دقیقه‌ای است، با هدف فراگیری مهارت‌های اولیه فیلمسازی برای نوجوانان علاقه مند با راهنمایی‌های اساتید مجرب این حوزه بر بستر آنلاین و حضوری در نمایشگاه بین المللی اینوتکس 2022 برگزار شد. حضور در این کارگاه برای نوجوانان ۱۴ تا ۱۸ ساله علاقمند به سینما و فیلمسازی بوده است و امکان شرکت برای علاقمندان در شهرهای دیگر نیز به صورت مجازی فراهم بوده است.

نخستین شعبه پُست بانک در محل صندوق توسعه فناوری های نوین پارک فناوری پردیس افتتاح شد. صندوق توسعه فناوری های نوین به عنوان بازوی مالی شرکت های دانش بنیان و فناور تاکنون با انعقاد تفاهم نامه با بیش از 14 بانک توانسته است ضمن انجام فرآیند الکترونیکی ارائه خدمات مالی، امکان استفاده این شرکت ها را از انواع خدمات بانکی از طریق صدور ضمانت نامه، ارائه تسهیلات، سرمایه گذاری و مشارکت و تامین مالی جمعی(crowdfunding) متقاضی فراهم کند.

در آخرین روز اینوتکس 2022 هم چنین دوازدهمین رویداد کافه سرمایه در نمایشگاه اینوتکس 2022 با امضا قرارداد بین شرکت تجهیزات پزشکی هوبر و شتاب دهنده فطر شریف همراه بود. این قرارداد برای دستگاه اصلاح حرکت افتادگی پا بود که برای توانبخشی با تحریک الکتریکی است.
چهارمین رویداد آموزشی سیکاپ باهدف توسعه فناوری های آموزشی برگزار شد. این رویداد در چندین بخش رویدادهای دانش آموزی، معلمین، نمایشگاهی، پروتوتایپ و رقابت میان استارتاپ های آموزشی برگزار شد.

یکی از اصلی ترین قسمت های این رویداد بخش رویداد دانش آموزی و معلم برتر بود، به گونه ای که افراد پس از ثبت نام، گذراندن مراحل منتورینگ و کسب تجربه در سه روز اول نمایشگاه در روز نهایی به رقابت و مسابقه می پردازند.

مرحله نهایی دومین دوره رقابت علمی کنز با حضور ۲۰ نفر از کشورهای ایران، مالزی و بنگلادش با معرفی برترین ها در نمایشگاه اینوتکس2022 پارک فناوری پردیس برگزار شد.

در دوره‌های رقابتی کنز دستاوردهای علمی و فناوری در قالب اقتصاد، بانکداری و تامین مالی، آب، محیط زیست و انرژی، سلامت و فناوری و پزشکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، حمل و نقل و معدن و صنایع معدنی نمایش داده شد و منتخبان از طرح‌های رقابتی خود صحبت دفاع کردند.
در آخرین روز نمایشگاه اینوتکس 2022 چند نفر از نمایندگان مجلس و مسئولان کشوری نیز ضمن حضور در نمایشگاه، از نزدیک با شرکت های دانش بینان حاضر در نمایشگاه بازدید کردند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در بازدید از نمایشگاه اینوتکس 2022 گفت: یکی از اهداف حضور خانه خلاق مرکز معاونت قوه مجریه در نمایشگاه اینوتکس حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیانی است که در عرصه های عمومی و اجتماعی نوآوری دارند.

بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ضمن حضور در نمایشگاه اینوتکس از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان بازدید کرد. وی با اشاره به توسعه کمی نمایشگاه امسال گفت: شاهد نوعی رویکرد تحولی در نمایشگاه هستیم و آن حضور نوآوری های مربوط به عرضه عمومی است.

افشاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس در حاشیه بازدید از نمایشگاه اینوتکس 2022 نیز گفت: در این گردهمایی بزرگ افراد حوزه‌های مختلف تکنولوژی دور هم جمع می شوند و این می‌تواند به شبکه سازی، ایجاد اطلاع از قابلیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه اکوسیستم فناوری کشور کمک کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بازدید از نمایشگاه اینوتکس 2022 گفت: امروز بیش از ۱۲ هزار خط قانون در موضوعات مختلف و از دوره اول مشروطه و سال ۱۲۸۵ تا به امروز وضع شده است. با راهکار نوآورانه می توان این قوانین را پالایش کرده و این مشکل را حل کرد.

سید علی یزدی خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درحاشیه بازدید از پاویون خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه در خصوص اقدامات کمیسیون فرهنگی در حوزه دانش بنیان و نوآوری اظهار کرد: خوشبختانه طی یک دهه اخیر با رشد شرکت های دانش بنیان، مجلس و دولت علاقمندی خود را برای ورود بخش های خصوصی و رفع نیازهای کشور اعلام کرده‌اند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در بازدید از نمایشگاه اینوتکس 2022 با اشاره به تصویب قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت تصویب این قانون گام بزرگی در حمایت از این شرکت‌هاست. سید محسن دهنوی در آخرین روز از نمایشگاه اینوتکس با حضور در نمایشگاه ضمن بازدید از رویداد اینوتکس از نزدیک با دستاوردهای شرکت های دانش بنیان آشنا شد.

دهنوی با اشاره به تصویب قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در مجلس شورای اسلامی گفت این قانون پس از ۱۱ سال از اولین قانون مرتبط با شرکت‌های دانش‌بنیان با شناسایی مشکلات پیش روی این شرکت ها و برای رفع موانع شرکت‌ها در مجلس مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.
وزیر بهداشت ایالت سند پاکستان در بازدید از نمایشگاه اینوتکس 2022 پیشرفت‌های ایران در حوزه های دانش بنیان را قابل توجه بر شمرد و خواستار ارتباط نزدیک این شرکت‌ها با شرکت های پاکستانی شد.

دکتر عذرا پیچو وزیر بهداشت ایالت سند پاکستان در یازدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس با اشاره به دستاوردهای شرکت های دانش بنیان ایرانی خصوصاً در حوزه سلامت و پزشکی گفت آماده انتقال دستاوردهای ایران به پاکستان هستیم.

برای مطالعه اخبار مربوط به نمایشگاه اینوتکس اینجا را کلیک کنید.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
نمایشگاه اینوتکس
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا