برگزاری بزرگ‌ترین گردهمایی اکوسیستم نوآوری ایران در «استیجِ اینوتکس ۲۰۲۲»

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

پارک فناوری پردیس ۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، میزبان تعداد زیادی از عالی‌رتبه‌ترین مدیران بخش خصوصی و حاکمیتی بود. بیش از ۹۰ نفر از مدیران عامل و مدیران ارشد هلدینگ‌های نوآورانه و استارتاپ‌های بزرگ ایرانی از داخل و خارج کشور در کنار مدیران و مسئولین عالی‌رتبه از بخش‌های مختلف حاکمیت، در رویداد ایستیج اینوتکس 2022 سه روز متوالی به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از نمایشگاه اینوتکس 2022، رضا غیابی، دبیر شورای محتوایی اینوتکس و برگزارکننده‌ی «استیج» در این باره گفت: «پس از ماه‌ها تلاش موفق شدیم با رویکرد اکوسیستم زیر یک سقف که شعار نمایشگاه اینوتکس نیز هست، چهره‌های شاخص و تأثیرگذار اکوسیستم را کنار هم جمع کنیم تا درباره‌ی موضوعات مختلف مربوط به تحول دیجیتال اقتصاد کشور به گفت‌وگو بپردازند. اهمیت این موضوع از آن جهت است که به جای شلیک تیرهای هوایی در شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها توسط مدیران تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر، این افراد در ارتباط رو در رو توانستند چالش‌های یک‌دیگر را بهتر بشناسند. این تفاهم و نزدیکی افکار منجر به کاهش اصطکاک بین کارآفرین و مسئول حاکمیتی و در نهایت حل مشکلات رگولاتوری با سرعت بیشتری می‌شود. به بیان دیگر آن‌چه در این سه روز روی سکوی این رویداد و نیز ادامه‌ی ارتباطات میهمانان گفت‌وگوها رخ می‌دهد، باعث می‌شود کسب و کارها کمتر فیلتر شوند، مدیران آن‌ها کمتر به دنبال مجوزهای متعدد و بی‌استفاده بدوند و به طور خلاصه کارآفرینی در کشور راحت‌تر شود.»

وی که سِمت مدیرعاملی اندیش‌کده‌ی فرصت‌آفرین را نیز دارد، خاطر نشان کرد: «علاوه بر این، بیان تجربیات مدیران شرکت‌ها و استارتاپ‌های رشد یافته برای مخاطب نیز دیگر اتفاق بزرگی بود که روی این استیج رخ داد. آن‌چه که کارآفرینان جوان نیاز دارند دانستن چگونگی رد شدن از هزارتوی راه‌اندازی کسب و کار است که شنیدن تجربه‌ی افرادی که این راه را طی کرده‌اند، بهترین منبع یادگیری برای کارآفرینان جوان کشور است.»

امیر نورالدینی، دبیر اجرایی استیج، نیز درباره‌ی این رویداد سه روزه گفت: «در این ده سال که پدیده‌ای به نام اکوسیستم استارتاپی ایران شکل گرفته، تا کنون چنین جمعی از کارآفرینان و فعالان اکوسیستم زیر یک سقف رخ نداده بود. این یعنی اکوسیستم ایران با وجود این که هنوز سهم بسیار ناچیزی در GDP کشور دارد، اما رشد چشم‌گیری در این سال‌ها داشته است. بنابراین یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این رویداد باید ایفای بیش از پیش نقش تسهیل‌گری توسط حاکمیت باشد».

وی که سابقه‌ی برگزاری رویدادهای متعددی را در این اکوسیستم دارد، ادامه داد: «در این سه روز میهمانان مدعو روی استیج را که می‌بینیم، با یک حساب سر انگشتی می‌توان گفت صاحبان چند ده هزار میلیارد تومان سرمایه‌‌ی خلق‌شده در اکوسیستم نوآوری برای جمعیت بالایی از مخاطب سخنرانی یا گفت‌وگو کرده‌اند. از طرفی بیش از ۴۰۰۰ نفر حضوری در آمفی‌تئاتر پای گفت‌وگوهای استیج نشستند و بیش از ۲۸ هزار نفر پخش زنده‌ی این رویداد را به صورت آنلاین تماشا کردند. این آمار بدین معناست که اکنون با جنبش بسیار بزرگی مواجهیم که جامعه و حاکمیت باید عمق و حقیقت آن را هر چه زودتر درک کنند. در غیر این صورت، عمده‌ی این سرمایه‌های انسانی و مادی از کشور مهاجرت خواهند کرد.»

در این سه روز به تصویر کلانِ اقتصادیِ این اکوسیستم پرداخته شد. علاوه بر آن، سرمایه‌های انسانی، مسیر موفقیت سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر، ورود به بورس، حوزه‌های اختلافی و چالشی مانند طرح صیانت و نیز حوزه‌های تخصصی فینتک، هلث‌تک و بلاک‌چین نیز محورهای سخنرانی و گفت‌وگو بودند.

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا