امیر عباس حسینی: صندوق ارغوان برای سرمایه‌گذاری بر روی استارت‌آپ‌های سلامت تاسیس می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرعامل مجموعه غدیر از تاسیس بزرگترین صندوق کشور برای سرمایه‌گذاری بر روی استارت‌آپ‌های سلامت و فعال در حوزه خدمات‌رسانی به جامعه بازنشستگان کشور خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، امیر عباس حسینی گفت: این صندوق در راستای فرمایش مقام معظم رهبری و با عنایت به شعار سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین به منظور ارائه خدمات مناسب‌تر به بازنشستگان با بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های خلاق فعال ایجاد شده و سهام ممتاز آن در اختیار شرکتهای زیرمجموعه صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح (ساتا) است.

وی ادامه داد: سهامداران این صندوق گروه مالی غدیر، سرمایه‌گذاری دی، سرمایه‌گذاری مهرگان و موسسه توانمندسازی نیروهای مسلح است و مدیریت صندوق نیز بر عهده شرکت تأمین سرمایه دماوند خواهد بود.

مدیرعامل مجموعه غدیر خاطرنشان کرد: مدیریت اجرایی و ارتباط با استارت‌آپ‌ها نیز از طریق شرکت سرمایه‌گذاری دی به عنوان بازوی نوآوری شرکت سرمایه‌گذاری غدیر اجرایی خواهد شد و ۵۰% از سرمایه صندوق توسط صاحبین سهام ممتاز و ۵۰% مابقی از طریق پذیره نویسی در بازار بورس و اوراق بهادار تامین خواهد شد.

وی افزود: افزایش روند سالخوردگی و نیاز جامعه بازنشستگی به بهبود کیفیت خدمات و ظرفیت عظیم موجود در شرکت‌های دانش‌بنیان برای حل مشکلات این حوزه را از دلایل اصلی تشکیل این صندوق برشمرد و افزایش شفافیت و امکان سرمایه‌گذاری توسط سرمایه‌گذاران خرد را از دلایل پذیره نویسی این صندوق در بازار بورس و اوراق بهادار دانست.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا