مجتبی خیام نکویی: مزارع نوآور مانند شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات می‌گیرند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان آموزش، تحقیقات و ترویج کشاورزی گفت: بخشی از تسهیلات ارائه شده به شرکت های مستقر در پارک‌های علم و فناوری شامل حال مزرعه‌های نوآوری نیز می‌شود تا با انگیزه بیشتر به کار خود ادامه دهند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، سید مجتبی خیام نکویی روز پنجشنبه در جریان بازدید از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان در شاهرود اظهار داشت: این مرکز یکی از مراکز بزرگ تحقیقاتی کشور در بخش کشاورزی است و باید امسال تمرکز خود را بر ورود دستاوردهایش به عرصه و افزایش تأثیرگذاری بر کشاورزی منطقه متمرکز کند.

وی درباره فعالیت بزرگترین مزرعه زعفران ایران در شاهرود نیز یادآور شد: این مزرعه در ۱۰۰ هکتار زمین یکپارچه با نوآوری های جدید در حال تولید زعفران است و ما نیز تلاش می کنیم آن را با توجه به شرایطی که دارد به یک مزرعه نوآوری در سطح کشور تبدیل کنیم.

رئیس سازمان آموزش، تحقیقات و ترویج کشاورزی ادامه داد: با توجه به اینکه ایران ۹۵ درصد از زعفران دنیا را تولید می کند باید تحولی را از طریق ایجاد ارزش افزوده برای افرادی که در این حوزه اشتغال دارند، به وجود آورد.

خیام نکویی اضافه کرد: در این مدت به دلیل همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان با بخش خصوصی به نظر می رسد افق روشن و تحول آفرینی در کشت زعفران در انتظار این منطقه باشد.

وی از معرفی مزرعه نوآوری زعفران به کشور در آبان امسال خبر داد و افزود: کاشت، داشت و برداشت، فرآوری و صادرات زعفران از مسیر دانش بنیانی مورد حمایت قرار می گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در اختیار گذاشتن ظرفیت های مراکز تحقیقات کشاورزی کشور برای مشارکت بخش خصوصی را یکی از حمایت های سازمان آموزش، تحقیقات و ترویج کشاورزی از مزرعه های نوآوری عنوان کرد و گفت: ظرفیت های علمی مراکز تحقیقات از جمله محققان، اعضای هیأت علمی و کاشناسان نیز به کمک مزرعه های نوآوری می آیند تا برای ارتقاء کیفی و افزایش کمی محصولات آن ها گام های بلندی بردشته شود.

خیام نکویی امروز با حضور در شاهرود از طرح های تحقیقاتی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان، مرکز رشد و شرکت های دانش بنیان تابع آن، بزرگترین گلخانه تولید نهال پسته ایران، بزرگترین مزرعه زعفران ایران، بخش فرآوری زعفران، مجموعه تولید جلبک اسپیرولینا و ارقام زردآلوی مقاوم به سرما که در این مرکز کاشته شده است، بازدید کرد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا