گره‌گشایی از مسائل نوآوری توسط خانه خلاق قوه مقننه در نمایشگاه اینوتکس

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بازدید از نمایشگاه اینوتکس 2022 گفت: ارتباط با زیست بوم نوآوری برای مجلس بسیار مهم است و اگر بدانیم چه گره هایی با بهره گیری از حوزه دانش بنیان باز می شود بیش از امروز، به سمت آن می رویم.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از نمایشگاه اینوتکس 2022، مهدی طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پس از برگزاری رویداد همرسان ارائه شرکت‌های دانش بنیان حوزه مالی و تجاری در پاویون خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲، در خصوص مباحث مطرح شده در این نشست، اظهار کرد: خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه طی مدتی که فعالیت خود را آغاز کرده و درراستای تغییر تعریف نحوه استفاده از زیست بوم نوآوری برای حل مسائل کشور، موارد مورد نیاز مجلس را برنامه ریزی کرده است.

وی افزود: گره‌گشایی از مشکلات و مسائل کلان کشور، توسط این خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه و از طریق ارتباط با زیست بوم نوآوری، شرکتهای دانش بنیان و نوآفرین فراهم میشود.

طغیانی ادامه داد: طی این جلسه چندین مورد برای همکاری مطرح و با ارائه راهکارهای رفع مشکلات در حوزه های بیمه، بانک، فعالیتهای ابزارهای پرداخت، آموزش نیروی انسانی، بررسی شد. امروز می بایست این فعالیت‌ها گسترده‌تر از قبل انجام شود، زیرا حوزه نوآوری نیاز مبرم داریم.
طغیانی تصریح کرد: ارتباط با زیست بوم نوآوری برای مجلس بسیار مهم است و اگر بدانیم چه گره هایی با بهره گیری از حوزه دانش بنیان باز می شود، بیش از امروز، به سمت آن می رویم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص نقش نوآوری و فناوری در اقتصاد کشور و جایگاه آن در سیاست‌گذاری‌ها، ابراز کرد: زمان نسبت به گذشته تفاوت بسیاری داشته، زیرا یک زمان با ابزارهای قدیمی و روش های سنتی کارها به نوعی انجام می‌شد و تمام فعالیت ها تقلید از روش‌های سنتی بود، اما امروز اینگونه نیست و ابزارها تماماً به روز شده و تغییر کرده‌اند و ما در حال استفاده از این ابزارها هستیم.
وی افزود: ما می توانیم نوآوری را متناسب سازی کنیم زیرا نیاز روز ما استفاده و با بهره‌گیری اکوسیستم و زیست بوم نوآوری است و راهکار حل مشکلاتمان است.

طغیانی در خصوص نقش خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه در گسترش فناوری در حوزه دولت و مجلس عنوان کرد: در این زیست بوم، تسهیلگران خدمات دهنده و پلتفرم های مختلفی فعال هستند و هر کدام نقش آفرینی خود را بر عهده دارند اما اگر میخواهیم این تعاملات برقرار شود نیازمند نهاد متناسب با آن هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: خانه خلاق و نوآوری قوه مقننه یک مرکزی است که میخواهد این ارتباط را برقرار کند و اگر بخواهیم از آن بهره‌مند شویم باید این ارتباط برقرار شود.

وی تاکید کرد: نقش کمیسیون اقتصادی در این حوزه مانند دیگر کمیسیون های مجلس است. باید متناسب با نیاز خود در حوزه های مورد نیاز از نوآوری استفاده کرده تا این فرهنگ نوآوری در مجلس جا افتاده و از آن بهره مند شویم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
اینوتکس
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا