رویداد نکستیشن در نمایشگاه اینوتکس میزبان پنل ترسیم آینده کسب‌و‌کارهای نو در انقلاب چهارم بود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

نخستین روز نمایشگاه اینوتکس 2022 در پارک فناوری پردیس میزبان پنل بخش نکستشن با موضوع آینده پژوهی فناوری و ترسیم آینده کسب و‌کارهای نو در انقلاب چهارم بود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از نمایشگاه اینوتکس 2022، مسعود زمانی معاون نوآوری و توسعه زیست بوم فناپ با اشاره به آینده کسب و‌کارهای نو گفت: برای حفظ کسب و کارهای نو و فناوری محور افراد باید سبد سرمایه‌گذاری متنوعی را در نظر بگیرند و تمام تخم‌مرغ‌ها را در یک سبد نچینند.

زمانی توضیح داد: مدیران کسب و کارهای نوپا و کسانی که قصد دارند در این حوزه فعالیت داشته باشند باید بزرگ بیاندیشند و کوچک شروع کنند.

زمانی بیان کرد: فعالان کسب و کارهای نوپا باید در بلند مدت و برای آینده راهکارهایی در نظر بگیرند که ارزان شکست بخورند. زمانی می‌توانیم بگوییم که یک فناوری موفق است که استراتژی و نوآوری داشته باشد. عدم برنامه‌ریزی و چشم‌انداز کسب و کار را با شکست مواجه می‌کند.

او گفت: آنتوان دوسنت اگزوپری معتقد است اگر می‌خواهید یک کشتی بسازید، مردم را به سراغ بریدن درختان نفرستید و به آنها دستور ندهید وظیفه محول نکنید بلکه فقط به آنها اشتیاق به عظمت بی‌پایان دریا را بیاموزید.

در ادامه شاهین حقی، یک کارشناس فناوری در پنل دوم با محوریت علوم پایه و فناوری گفت: برای شروع کسب و کار باید به این سوال پاسخ دهیم که چه کارهایی موفقیتش بیشتر است. تجربه نشان داده در انقلاب اول بهبود کیفیت زندگی در اولویت قرار داشت. در انقلاب دوم نیز الکتریسیته و تولید انبوه در اولویت قرار گرفت.

او ادامه داد: در انقلاب سوم تولید منعطف میکرو الکترونیک‌ها مورد توجه بود اما در انقلاب چهارم سیستم سایبر و فیزیکی مورد توجه است.

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
نمایشگاه اینوتکس
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا