سورنا ستاری: با تصویب قانون جهش تولید اتفاقات خوبی در حوزه دانش‌بنیان رخ می‌دهد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در بازدید از نمایشگاه اینوتکس 2022: با تصویب قانون جهش تولید اتفاقات خوبی در حوزه دانش‌بنیان رخ می دهد و این موضوع اتفاق بسیار بزرگی در حوزه فناوری است. ما اگرچه تمام ایده‌های خود را نتوانستیم در این قانون پیاده سازی کنیم اما بخش عمده‌ای از آن اتفاق افتاده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از اینوتکس 2022، در اولین روز برپایی نمایشگاه اینوتکس 2022، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با حضور در پاویون قوه مقننه از اقدامات این خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مطلع شد.

بنابراین گزارش سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این بازدید با فعالیت ها و استارت آپ های حاضر در خانه خلاق آشنا و با نوآوران به گفت و گوی پرداخت. همچنین در گفتگوی با دکتر بابک حمیدیا، ریاست خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه، بر همکاری بیشتر قوه مقننه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد.

سورنا ستاری در این بازدید در خصوص نقش مجلس در توسعه استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان، اظهار کرد: امیدوارم به زودی قانون جهش تولید تصویب شود و به طور حتم به زودی این اتفاق خواهد افتاد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه این تصویب قانون اتفاق بسیار بزرگی در حوزه فناوری است، گفت: گرچه تمام ایده‌های خود را نتوانستیم در این قانون پیاده سازی کنیم اما بخش عمده‌ای از آن اتفاق افتاده است.

وی با تاکید بر اینکه با تصویب این قانون عملاً نقشه راه ۱۰ تا ۱۵ سال آینده کشور مشخص میشود، ابراز کرد: یکی از بحث های جدید امسال ما در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرایی سازی همین قانون است.

ستاری عنوان کرد: این قانون جدید بیش از ۱۲ و ۱۳ آیین نامه دارد و تمام آنها نیز دستورالعمل های متنوعی داشته و سعی میکنیم به سرعت این آیین نامه ها را به تصویب دولت رسانده تا اتفاقات خوبی در این حوزه رخ دهد.

توسعه اقتصاد دانش بنیان راه مقابله با اقتصاد سنتی و نفت گراست

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری «اینوتکس 2022» با اشاره به کنترل بیماری کرونا توسط دانش و شرکت های دانش بنیان گفت: توسعه اقتصاد دانش بنیان راه مقابله با اقتصاد سنتی و نفت گراست.

به گزارش ستاد خبری اینوتکس ۲۰۲۲، سورنا ستاری گفت: زیست بوم فناوری پیش از آن که یک موضوع اقتصادی باشد موضوعی فرهنگی است و باید اقتصاد دانش بنیان به صورت یک فرهنگ در جامعه گسترش یابد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور ادامه داد شرکت های دانش بنیان امسال باید در صنایع بزرگ مانند کشاورزی و معادن ورود داشته باشند تا اقتصاد سنتی و بروکراسی نفتی از اقتصاد کشور خارج شود.

او تاکید کرد: فناوری اقتدار و پایه توسعه هر کشوری است و ایران هم از این قائده مستثنا نیست. این نکته را می‌توان در پارک فناوری پردیس که در آن حضور داریم مشاهده کرده که میزبان بیش از 10 هزار میلیارد تومان سرمایه‌‌گذاری جديد بوده است.

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
نمایشگاه اینوتکس
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا