علی خیرالدین: ۶ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ۳۲۰ هزار شغل ایجاد کردند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت : ۶ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور موفق به ایجاد اشتغال برای ۳۲۰ هزار نفر شدند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، علی خیرالدین روز سه شنبه به صورت مجازی در آیین قدردانی از استادان دانشگاه سمنان افزود: هم اکنون در کشور ۴۹ پارک علم و فناوری، سه پردیس فناوری و نوآوری ، ۲۲۴ مرکز رشد ، ۱۰ هزار و ۷۰۰ واحد فناور ، و ۶ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان فعال هستند که  یکهزار و ۷۰۰ شرکت در پارکهای علم و فناوری مستقر هستند.

وی بیان کرد: شرکتهای دانش‌بنیان مستقر در پارکهای علم و فناوری توانستند ۶۵ هزار شغل و در مجموع شرکتهای دانش‌بنیان موفق به ایجاد اشتغال برای  ۳۲۰ هزار نفر شدند.

نیاز به فعالیت دانش‌بنیان‌ها در حوزه کشاورزی

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری، از ایجاد نخستین دهکده فناوری و نوآوری در خراسان رضوی خبر داد و گفت : سهم کشاورزی از درآمد ناخالص ملی ۱۸ درصد است در حالیکه سهم بخش کشاورزی در شرکتهای دانش‌بنیان حدود چهار درصد است که این رقم نشان می دهد در این بخش جای کار بسیاری است و امیدواریم اساتیدی که در این زمینه فعال هستند در این بخش ورود نمایند .

خیرالدین با اشاره به اجرای طرح ملی ترویج کار آفرینی اضافه کرد: در این طرح ، هدف فرهنگ سازی و گفتمان فناوری و نوآوری است و تمامی دستگاهها ، استادان و دانشجویان می توانند با حضور در پارکهای علم و فناوری با دستاوردهای آنها آشنا شوند.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت : در طرح گرنت و دستیار فناوری هر دانشکده بسته به تخصص خود می تواند فعالیت کند، به طور مثال دانشکده علوم انسانی می تواند در حوزه فناوری نرم و دانشکده هنر و معماری می تواند در حوزه شرکتهای خلاق وارد شوند و این طرح ارتباط بین دانشجویان و استادان با مباحث فناوری است و ظرفیت بالایی است که می توان از آن استفاده کرد.

حمایت از پایان‌نامه و رساله‌های فناورانه

خیرالدین، به طرح جوانه اشاره کرد و گفت: در این طرح به دانشجویان تحصیلات تکمیلی دارای پایان نامه و رساله در حوزه فناوری و نوآوری بین ۲۰ تا ۸۰ میلیون تومان کمک می شود و تا کنون حدود ۷۰۰ عضو هیات علمی در این خصوص اعلام آمادگی کردند.

وی با اشاره به طرح دستیار فناوری گفت: در این طرح دانشگاه می تواند به دانشجویانی که علاقه مند هستند در حوزه فناوری فعالیت کنند تا ۶ ماه مبلغ یک میلیون تومان برای دانشجویان کارشناسی، ۲ میلیون تومان برای دانشجویان کارشناسی ارشد و سه میلیون تومان برای دانشجویان دکتری به صورت ماهیانه پرداخت کند.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری افزود : در سامانه نظام ایده ها و نیازها (نان) پایان نامه های ارشد و دکتری نیازمحور  و نقشه جامع نیاز و ایده کشور ترسیم می شود.

خیرالدین خاطر نشان کرد: آیین نامه ای برای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ نیز در اینوزارتخانه تدوین شده است.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: در کشور ۱۱ پارک دانشگاهی فعال است که دانشگاه سمنان هم جزء نخستن دانشگاههایی است که دارای پارک علم و فناوری شد و در استان سمنان دو پارک  علم و فناوری وجود دارد که  از نظر فناوری این استان قطب محسوب می شود.

دانشگاه سمنان ۸۰۰ عضو هیات علمی دارد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا