رحیم سرهنگی: نظریه‌ مبتنی بر تجربه به‌عنوان بنیان آموزش کارآفرینی مورد توجه قرار گیرد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی در نشست علمی نگاهی نو به آموزش های نوآوری و کارآفرینی گفت: این آموزش ها نیازمند آسیب شناسی، بازبینی و اصلاح هستند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از روابط عمومی موسسه کار و تأمین اجتماعی، دکتر رحیم سرهنگی با اشاره به آموزش فعلی نوآوری و کارآفرینی در کشور اظهار داشت: متاسفانه نظام فعلی آموزشی، انسان های نوآور تربیت نمی کند چرا که آموزش ها بر مبنای تئوریهای یادگیری طراحی نشده است.

سرهنگی مهمترین شاهد این موضوع را نقش معلم به عنوان ارائه دهندۀ اصلی محتوا  و دانش آموز به عنوان منفعل و گیرندۀ محتوا ذکر کرد و افزود: نتیجۀ آنست که معلم، درس را به عنوان سبدی از محتوا که باید ارائه بدهد و امتحان بگیرد و دانش آموز، نیز آن را صرفا به عنوان درسی که باید حفظ نموده و نمره خوب بگیرد منظور می کند. در نتیجه هدف این درس، نه یادگیری واقعی، بلکه صرفا کسب نمرۀ قبولی در امتحان یا گرفتن نمره برای کسب معدل بیشتر می باشد.

به گفته سرهنگی، قواعد آموزشی فعلی، کارآفرینی و نوآوری را صرفا دو مفهومی که مختص زمان کلاس هستند تعریف نموده اند در حالی که یک یادگیری معنادار مشروط به  تجربۀ مفاهیم در دنیای واقعی در کنار آموزش رسمی است.

رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی افزود: بر خلاف مطالعات متعددی که نوآوری و کارآفرینی را برخاسته از قدرت تفکر سنتتیک، خلاف قواعد فکر کردن، وجود یک روحیۀ عملگرایانه و جستجوگر و تقویت مهارتهایی نظیر شبکه سازی می دانند، آموزشهای فعلی نوآوری و کارآفرینی در کشور، مملو از تعداد بسیار زیادی ابزار تحلیلی است که نتیجۀ آن، تبدیل شدن نوجوان به یک تحلیلگر خوب، و نه یک کارآفرین نوآور است.

این مقام مسول تعریف قواعد جدید آموزشی در کشور را ضروری خواند و خاطر نشان ساخت: امروزه نظام های آموزشی موفق خواهند بود که افراد خلاق و یادگیرنده تربیت کنند لذا با توجه به نتایج تحقیقات علمی، پیشنهاد می گردد تئوری مبتنی بر تجربه (Learning Experiential) به عنوان بنیان آموزش کارآفرینی مورد توجه قرار گیرد.

 تبدیل نوجوان به عنصر یادگیری و معلم به عنوان مربی و تسهیلگر، یادگیری دائمی و گروهی، تلاش حداکثری فراگیر برای یادگیری و خلق دریچه های جدید در حوزه های مختلف از جمله ویژگی های قواعد جدید آموزشی است که رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی از آنها نام برد.

شایان ذکر است این برنامه از جمله برنامه های هفته آموزش بود که توسط دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار گردید.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
موسسه کار و تامین اجتماعی
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا