آغاز برنامه جامع کارآفرینی دانش‌بنیان دانشگاه محقق اردبیلی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

برنامه جامع اشتغالزایی و کارآفرینی دانش‌بنیان دانشگاه محقق اردبیلی با حضور مسئولان استانی و دانشگاهی آغاز شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از مهر، عزیز حبیبی ظهر شنبه با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین، گفت: بر همین اساس پایه گذاری قرن جدید بر پایه علم و فناوری خواهد بود و امیدواریم بر اساس ایده‌های خوبی که دانشجویان دارند، این ایده‌ها با کمک شتاب دهنده‌ها به یک محصول تبدیل شده و ثروت و ارزش افزوده تولید شود.

وی با بیان اینکه تصمیم‌هایی که در محیط‌های اجرایی گرفته می‌شود کمتر با محیط‌های علمی عجین است و باعث افزایش هزینه‌های جامعه می‌شود، گفت: برای عبور از مشکلات موجود و تبدیل ایران به یک کشور متمدن، دانشجویان باید نقش آفرینی بیشتری داشته باشند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: هم اکنون دو استارت آپ در حوزه‌های علوم انسانی، علوم تربیتی و علوم اجتماعی و کشاورزی در دانشگاه محقق اردبیلی آغاز می‌شود و این روند تداوم خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به آیاتی از سوره حدید، گفت: خداوند در این سوره به آهن اشاره کرده و امروز تکنولوژی و صنایع بسیاری نیز نیازمند آهن هستند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در اولین کلام به علم و پژوهش توصیه دارد، افزود: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، خون شهدا و وجود رهبری بستر برای تحقیق، پژوهش و نوآوری فراهم است و نیازمند افراد با انگیزه برای حضور در این عرصه هستیم.

تجاری سازی ۴۴ ایده در مرکز رشد دانشگاه

برومند صلاحی، رئیس مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز، گفت: از زمان تأسیس مرکز رشد دانشگاه تاکنون ۱۸۱ اختراع ثبت و ۴۴ ایده تجاری سازی شده است.

وی افزود: همچنین تعداد ایده‌های موجود در مرکز نیز ۱۳۰ مورد بوده و بحث‌های تیم سازی و آموزش ایده پردازی در مرکز نوآوری دانشگاه در حال انجام است.

علی روشنیان فرد، معاون نوآوری مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیل نیز با تشریح زنجیره آموزش تا ارزش، گفت: آموزش، تحقیق، دانش، استفاده از دانش و نوآوری اجزای این زنجیره هستند.

وی با بیان اینکه برنامه جامع و اشتغالزایی و کارآفرینی دانش بنیان دارای دو محور دانشگاهی و غیردانشگاهی است، افزود: محور دانشگاهی این برنامه رویدادهای عمومی و تخصصی مرکز، خانه‌های خلاقیت حوزه‌های تخصصی، برنامه شتاب دهی دانش بنیان حوزه‌های تخصصی و مدرسه کسب و کار دانشگاه محقق اردبیلی است.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه این مراسم احکام دبیران خانه‌های خلاقیت دانشکده‌ها اعطا شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
مهر
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا