مدارس مهارتی با محور روانشناسی در کرج ایجاد خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج ایجاد مدارس مهارتی با محور روانشناسی را از برنامه‌های آتی دانشگاه آزاد اسلامی کرج دانست.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، حسین کلانتری‌خلیل‌آباد در مراسم گرامیداشت روز روانشناس و مشاور در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج اظهار کرد: دانشگاه اگر می‌خواهد تحول‌آفرین باشد باید درک درست و تحلیل صحیحی از شرایط و مقتضیات زمانه خود داشته باشد و این علاوه بر کار سیاسیون، جامعه‌شناسان و کار روانشناسان است.

وی خطاب به حاضران افزود: درک درست از زمانه، فهم درست، انتقال مرکز ثقل قدرت از غرب به شرق، افول قدرت آمریکا و کمرنگ شدن نقش جهانی آن و تغییر شکلی و محتوایی ائتلاف بین‌المللی، مسائل روز هستند که نیاز به تقویت توان و قدرت دفاعی، کنش فعالانه و تقویت نقش کشور دارد و شما دانشگاهیان حوزه روانشناسی باید تأثیرات خاص خود را در این زمینه داشته باشید. دانشکده روانشناسی یکی از دانشکده‌های پرمخاطب و پرطرفدار بوده که اقبال به رشته‌ها و گرایش‌های این رشته بسیار است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت: دانشجو به دنبال مهارت است، این مهارت در نسل ما خودران بود یعنی مبتنی بر تلاش، شکست و تجربه خودمان؛ خودمان به مدرسه می‌رفتیم، ثبت‌نام می‌کردیم، جایی بدرقه نشدیم و کسی با ماشین به استقبال ما نیامد در هیچ کلاس فوق‌برنامه‌ای ثبت‌نام نشدیم و در کل نسلی بی توقع و پربازده بودیم. آرزوهایمان لابه‌لای روزهای شلوغ زندگی گم شد، چندین مهارت آموختیم و چنین نسلی بودیم.

آنچه بود در اعماق اجتماع و رفتارهای دیگران شناختیم و مهارت کسب کردیم؛ اما اکنون ملاحظات این عصر تغییر کرده و تحولات سریع‌تر از آدم‌ها حرکت می‌کنند بر همین اساس باید شرایط زمانه را درک و با شرایط زمان حرکت کنیم، پیوند علوم مختلف با روانشناسی را دریابیم و تحولات اساسی در دانشکده را جویا شویم. کلانتری‌خلیل‌آباد برنامه‌های آتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج را ایجاد دانشکده مطالعات و آسیب‌های اجتماعی، حرکت به سمت میان رشته‌ها و رشته‌های روانشناسی سلامت (کارشناسی ارشد) و روانشناسی بالینی (دکتری)، ایجاد مدارس مهارتی با محور روانشناسی، ارتباط با حوزه فرهنگی دانشجویی و به‌کارگیری دانشجویان تحصیلات تکمیلی در این مرکز، پژوهش و تأسیس مرکز آینده‌پژوهی با محور روانشناسی با هدف تبیین چشم‌اندازها و تجزیه‌ و تحلیل پیشران‌های مؤثر در این حوزه و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت تخصصی با هدف ارتقای شاخصه‌های سلامت روان و با محور علوم روانشناسی برشمرد.

محمدرضا بلیاد رئیس دانشکده روانشناسی، حسن احدی مشاور عالی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور از برگزاری روز روانشناس و مشاوره در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج قدردانی کردند و در پایان این گردهمایی لوح‌هایی به رسم یادبود و بزرگداشت روز روانشناس و مشاوره به استادان و دانشجویان حاضر اهدا شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا