عامل کلیدی برای کسب موفقیت در مشاغل کوچک چیست؟

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

انعطاف پذیر بودن یک عامل کلیدی برای دستیابی به موفقیت است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از میگنا، نتایج یک مطالعه جدید روی صاحبان مشاغل کوچک نشان می دهد که ناموفق بودن بخش مهمی از یادگیری نحوه برنده شدن محسوب می شود.
 بسیاری از افراد تصور می کنند اشتباه کردن یک ناکامی جبران ناپذیر بوده و به هیچ عنوان نباید اشتباه کرد یافته های جدید پژوهشگران نشان می دهد این باور کاملا غلط بوده و اشتباه کردن باعث پیشرفت و افزایش شانس موفقیت می شود.
نتایج یک نظر سنجی بین المللی نشان می‌دهد ۸۸ درصد از پاسخ‌ دهندگان با این موضوع موافق بوده و می‌ گویند که برای موفقیت، نباید از اشتباه کردن بترسید. در واقع، ۸۵ درصد باور ندارند که اگر  مرتکب اشتباهی در محل کار شدید باید دست از تلاش بردارید.
این نظرسنجی جهانی از ۸ هزار صاحب و کارمند کسب و کار های کوچک در ۱۵ کشور شامل داده های ۲ هزار آمریکایی شامل هزار صاحب مشاغل کوچک و هزار کارمند با بیش از ۱۰ سال تجربه در زمینه های خود بود.

نتایج به دست آمده نشان می دهد که ۸۴ درصد از صاحبان و کارمندان مشاغل کوچک در سراسر جهان اشتباه را فرصتی برای رشد می دانند. صاحبان کسب‌ و کارهای کوچک مورد بررسی گزارش کردند که به طور متوسط دو ایده ناموفق را قبل از یافتن یک ایده مؤثر تجربه کرده‌اند. در حقیقت این ایده‌ های ناموفق، فرصت ‌های یادگیری را ایجاد می‌ کنند و  در رشد افراد مهم هستند.

۸۹ درصد از کسانی که قبلا ایده های ناموفق داشته اند، اعتراف می کنند که از اشتباهات خود درس های مهمی آموخته اند و برای اکثر پاسخ دهندگان، گام های اشتباه در واقع بخشی از موفقیت آنها است.
در این نظرسنجی از پاسخ دهندگان در مورد درس های خاصی که از حوادث ناگوار در محل کار خود آموخته اند، سؤال شد. در صدر فهرست درس ها، یادگیری نحوه بهره وری بیشتر (۴۱%) و به دست آوردن درک بهتر از وظایف (۳۴%) است.
پاسخ دهندگان همچنین می گویند که یاد گرفته اند چگونه اولویت بندی کنند (۳۲%)، درک بهتری از تصویر کلان (۳۰%) پیدا کرده اند و تمایل به یادگیری بهترین شیوه ها و نوآوری یا ادامه تحصیل (۲۷%) پیدا کرده اند.
جان دسیمون، از پژوهشگران این تیم مطالعاتی درباره یافته های فوق می‌گوید: مبانی کسب ‌و کار و سخت‌ کوشی، وقتی با برنامه‌ ریزی، سازماندهی و احاطه کردن خود با افراد حامی که می‌ توانند نظر صادقانه ارائه دهند، ترکیب شوند، منجر به ارائه محرک‌ های اساسی برای دستیابی به موفقیت می شود.
 در این نظرسنجی همچنین از صاحبان مشاغل کوچک پرسیده شد که به شخصی که یک تجارت را راه اندازی می کند چه می گویند. ۴۱ درصد معتقدند بهترین توصیه این است که ابتدا یک طرح تجاری تهیه کنید. ۳۹ درصد از صاحبان مشاغل کوچک معتقدند که سازماندهی بسیار مهم است و ۳۸ درصد نیز  ترس از اشتباه کردن را عاملی بازدارنده در پیشرفت محسوب می کنند.
سایر پاسخ دهندگان اضافه می کنند، بهتر است در هنگام راه اندازی یک کسب و کار جدید، نقاط قوت خود را شناخته و از آن ها استفاده کنید و هرگز تسلیم نشوید.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
میگنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا