مجتبی رضاخواه: تفکیک اتحادیه کسب و کارهای مجازی در راستای تحقق شعار سال است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

فراکسیون اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی گفت: تفکیک اتحادیه کسب و کارهای مجازی، اقدام بسیار مثبتی و در راستای تحقق شعار سال است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، مجتبی رضاخواه در پی اقدام وزارت صمت مبنی بر تفکیک اتحادیه کسب و کارهای مجازی، با دفاع از این اقدام گفت: با منفک شدن  اتحادیه کسب و کارهای مجازی، در واقع نیازها و خواسته های این صنف به صورت جداگانه بررسی و اگر  نیاز به قانونگذاری جدید باشد، صدایی واحد از این درخواست‌ها به گوش مجلس و سایر ارگان های ذیربط می رسد.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم با اشاره به تفاوت‌های ماهوی میان فعالیت های سنتی و رشته های مختلف در فضای مجازی، تصریح کرد: فعالیت های مجازی و به طور کلی فعالیت های که در حوزه اقتصاد دیجیتال تعریف می شوند، دچار مشکلات و مسائلی هستند که فعالیت‌های سنتی با آن ها مواجه نبوده اند.

وی ادامه داد: نحوه محاسبه مالیات، نحوه ارائه خدمات، نحوه کسب اطمینان از خوب بودن خدماتی که ارائه می‌شود و … در واقع تفاوت هایی است که نیاز به سازوکارهای جدید را بیان می‌کند .

رضا خواه افزود: باید توجه داشته باشیم که در همین حیطه هم فعالیت های مجازی بسیار متنوع و هر رشته با رشته دیگر متفاوت است.

رییس فراکسیون اقتصاد دیجیتال مجلس اولین قدم برای ساماندهی این حوزه را تفکیک اتحادیه برشمرد و خاطر نشان ساخت: متمرکز شدن این نوع فعالیت‌ها صدای واحدی را از آن‌ ها به گوش مجلس و سایر ارگان های درگیر می رساند و طبیعتا می‌تواند  اقدام مثبتی باشد.

وی به همخوانی این اقدام با تحقق شعار سال نیز اشاره کرد و گفت: این تفکیک در راستای تحقق شعار سال هم تلقی می شود به این مفهوم که اگر این فعالیت‌ ها ساماندهی شوند و اگر مشکلاتشان به صورت متمرکز بررسی شود، می تواند به توسعه فعالیت های اقتصادی در این حوزه بینجامد .

رضاخواه تأکید کرد: طبیعتا فعالیت هایی که در این حوزه تعریف می شود خیلی به فعالیت های دانش بنیان نزدیک‌تر هستند تا فعالیت های سنتی.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا