جوان‌ترین کارآفرین انجمن دستاورد‌های هند انتخاب شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

­علی شهرابی فراهانی کارآفرین جوان کشورمان، موفق به کسب عنوان «جوان‌ترین کارآفرین» از انجمن دستاورد‌های هند شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از صدا و سیما، علی شهرابی فراهانی درخصوص کسب این موفقیت گفت: ایجاد روابط موثر و کارشناسی با کشور‌های موفق و پیشرو میتواند راهی برای توسعه بهتر کشور باشد و تنها نکته‌ای که میتوانم بگویم این است که ما باید از کشور‌های پیشرو برای رفع نواقص و توسعه بهتر زیرساخت‌ها استفاده کنیم و از کشور‌های توسعه نیافته برای بهره برداری از دانش و ارزش افزوده‌های ایجاد شده بهره ببریم.
وی افزود: به عنوان عضو کوچکی از جامعه قشر جوان کشور می‌توانم بگویم مشکل اساسی کشور در معضل بیکاری و عدم توسعه در بعضی بخش‌ها، بخش عمده اش از قوانین، سیاست‌ها و چارچوب‌های غلط شکل گرفته در قواعد اجتماعی است. مثلا آموزش رکن اصلی هر کشور برای توسعه کلان است که امروز در کشور ما بزرگترین معضل‌ها در بخش آموزش است.

وی خاطرنشان کرد: من فکر می کنم آموزش باید بازنگری اساسی داشته باشد و هرکس برای دریافت علم به معنای واقعی کلمه در مدرسه و دانشگاه حضور داشته باشد و با تمام احترام برای قشر کارمند و زحمتکش جامعه، این نباشد که همه برای دریافت مدرک و رسیدن به شغل دولتی و کارمندی تنها به تحصیل مشغول باشند و در نهایت با عده‌ای زیادی از فارغ تحصیل روبه رو هستیم که جویای کار هستند و کاری برایشان نیست.
وی با بیان اینکه میزان تولید ناخالص داخلی با آمار و ارقام و مدارک فارغ تحصیلان بالا نمیرود و مشکل بیکاری با مدرک‌های لیسانس و دکترای دانشگاه پایان نمی‌یابد، گفت: امروز نیاز اساسی کشور ایجاد واحد‌های توسعه کارآفرینی در هر استان و جمع آوری مشاوران مطرح کشور برای حضور در مدارس و توسعه روحیه نوآوری و کارآفرینی در ذهن هاست که این یکی از اهداف این مراکز باید باشد و به نظرم باید از پایه تا سنین بالاتر برای کشور برنامه داشته باشیم تا عقب افتادگی‌ها را بتوانیم در زمان کمتری جبران کنیم.
این جوان کارآفرین تصریح کرد: برای تحقق شعار سال باید اولین رکن یعنی خلاقیت و نوآوری را در کشور توسعه دهیم و خلاقیت چیزی نیست که با طی کردن دوره‌های تحصیلی و کسب نمره ۲۰ در مدرسه به آن برسیم.
خلاقیت نیازمند ایجاد راه و روش‌های مختلف برای تغییر ذهن و ایجاد چارچوب‌های درست در ذهن از پایه است تا این فرد بتواند در هر رشته‌ای نوآور عمل کند و خالق تغییر و مسیر‌های جدید باشد. نمی‌توان به در مسیر غلط حرکت کرد و انتظار نتیجه خوب داشت!
وی افزود: به عنوان عضو کوچک جوانان این کشورهمان طور که قبلا هم عرض کردم تحقق شعار سال رهبری، تنها از تغییر نگرش‌ها می‌گذرد و تغییر نگرش تازه ابتدای مسیر برای خلق چارچوب‌های درست و تغییر چارچوب‌های غلط است! امروز ما می‌توانیم جایگزین کشور‌های بزرگ توسعه یافته باشیم و این دست نیافتنی نیست چرا که هم ظرفیت علمی و انسانی داریم و از همه مهم‌تر نور وسط پرچم را داریم که یک نعمت بی کران است.
این جوان کارآفرین تاکید کرد: اگر می‌خواهیم ما الگوی جهان باشیم تنها راه حل تغییرات اساسی است و اگر می‌خواهیم تنها خودمان را کشان کشان توسعه دهیم راه حل چیزی جز کپی برداری و نابود کردن فکر و ایده‌ها نیست که امروز خواسته یا ناخواسته با پیش بردن این مسیر در حال نابودی نسلی در ایران هستیم.
انجمن دستاورد‌های هند در راستای توسعه همکاری‌ها در تربیت کارآفرینان مهارتی فعالیت دارد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
صدا و سیما
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا