موفقیت مهاباد در کسب رتبه دوم جذب اعتبارات صندوق کارآفرین آذربایجان غربی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مسوول ارزیابی صندوق کارآفرین آذربایجان غربی گفت: ۱۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات این صندوق به مهاباد اختصاص یافته که از این حیث این شهرستان رتبه دوم را در استان به خود اختصاص داده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، سهیل حسنی افزود: این طرح ها اغلب در بخش بنگاه های تولیدی و صنعتی بوده که در قبال آنان برای بیش از ۳۰ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد شده است.

وی ادامه داد: از اسفندماه سال گذشته هم از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ بیش از ۲۶۹ میلیارد تومان اعتبارت به کل استان برای طرح های سرمایه گذاری اختصاص یافته است.

مسول ارزیابی صندوق کارآفرین آذربایجان غربی اظهار کرد: این اعتبار در بین ۶ دستگاه طرف قرارداد با صندوق کارآفرین شامل جهاد کشاورزی میراث فرهنگی، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد، بهزیستی و وزارت فن آوری و ارتباطات تقسیم می شود.

حسنی با اشاره به اینکه فرصت استفاده از این اعتبارات تا ۳۱ تیرماه است، گفت: مدیران دستگاه های اجرایی برای اخذ این تسهیلات طرح های پیشنهادی سرمایه گذاری در سامانه های خود را بارگذاری کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون استقبال مناسبی برای دریافت این تسهیلات در مهاباد انجام نشده است، گفت: عدم اطلاع رسانی مناسب و ضعف ادارات در معرفی طرح های سرمایه گذاری و اشتغالزا از جمله عواملی است که جذب اعتبارات توسط این شهرستان را نسبت به سال قبل کمتر کرده است.

حسنی اضافه کرد: اعتبارات در استان شناور بوده و هر شهرستان چنانچه بیشترین متقاضی و خواهان را داشته باشد سهم بیشتری را از این تسهیلات دریافت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، صندوق کارآفرینی امید بر اساس رویکرد جدید حمایت از کسب‌ و کارهای خرد بازار محور با روش تامین مالی خرد، وظایف مهم و مغفول مانده‌ای را در زنجیره حمایت‌های دولتی از تولید در بخش خصوصی برعهده دارد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا