موفقیت البرز در کسب رتبه هشتم کشوری در حمایت از شرکت های خلاق

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس پارک علم و فناوری البرز گفت: این استان با زیر پوشش قرار دادن ۲۳ شرکت خلاق غیر دانش بنیان رتبه هشتم کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، مهدی عباسی روز دوشنبه نشست کارگروه توسعه اقتصاد دانش بنیان البرز افزود:پارک علم و فناوری البرز از سال ۹۲ ورود جدی در عرصه دانش بنیان با حمایت از ۳۱۷ شرکت دانش بنیان داشته که در سفر فروردین ماه امسال  رئیس جمهوربه این استان شهرک شرکت های دانش مصوب شده و  در صورت تامین اعتبارات لازم امسال به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: ازنظر ایجاد اشتغال واحدهای فناور رتبه ۱۵ کشور را داریم که بیشترین شرکت های دانش بنیان در حوزه صنعت فعال هستند.
عباسی گفت: برخی از شرکت ها محصولات بالایی در حوزه دانش بنیان دارند ولی مطابق با شرایط پارک علم و فناوری نیستند که این مهم درسالجاری با حمایت از آنها مورد توجه قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: درحوزه فناوری ۳۰۹ شرکت داریم که  ۳۰ شرکت در بخش کشاورزی و  صنایع غذایی است بنابراین با توجه به ظرفیت های قابل توجه استان البرز باید تلاش های بیشتر دارین زمینه صورت گیرد.
عباسی تاکید کرد: وجود ۳۰۹ شرکت فناور درپارک علم و فناوری البرز این استان را به رتبه چهار کشوری رسانده و یک مقدار همت برای رسیدن به جایگاه سوم را می خواهیم .
رئیس پارک علم و فناوری استان البرز تاکید کرد: افزایش رویدادهای کارآفرینی برای شناسایی فناوران ابتدا در قالب پیشرو مدنظر است و بزرگترین مرکز نواوری بخش خصوصی کشور در پارک علم و فناوری این استان درحال ساخت است که تا به امروز ۱۲میلیارد تومان هزینه شده و با اختصاص ۵۳ میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال افتتاح خواهد شد.
وی یاد آورشد: شرکت های دانش بنیان  براساس قانون کشوری تا ۲۰ سال می تواند تحت حمایت پارک علم  وفناوری باشد اما در البرز مبنا ۱۰ سال است و باید شرکت دانش بنیان وارد شهرک های صنعتی شود.
درنشست کارگروه توسعه اقتصاد دانش بنیان البرز بحث ارتقای جایگاه استان البرز در اقتصاد دانش بنیان، افزایش اقتصاد دانش بنیان، افزایش سهم فناوری و فعالیت های دانش پایه در تولید شناسایی و رفع موانع فعالیت شرکت های دانش بنیان، تسهیل فعالیت های شرکت دانش بنیان در زمینه های بیمه، گمرک،دریافت تسهیلات از بانک ها و موسسات حمایتی مالی ، شناسایی ساختارهای فناورانه استان با توزیع استانی ساختارها، رویدادهای کارآفرینی موضوع محور به منظور رفع چالش های صنایع بزرگ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا