ماموريت دانشگاه آزاد اسلامی به سمت كارآفرينى

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

قائم‌مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مأموریت این دانشگاه از آموزشی به مأموریت‌های کلان علمی، تخصصی، مسئله‌محور، دانش‌بنیان و کارآفرین تغییر پیدا کرده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، به منظور توسعه همکاری‌های اقتصادی دانشگاه، جلسه‌ای با حضور وحید ضرغامی قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری، عبدالله محمدی مدیرکل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، حسین کلانتری خلیل‌آباد سرپرست و جمعی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با مدیرعامل و مسئولان منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام کرج برگزار شد.

قائم‌مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه درباره تعاملات و همکاری‌های مشترک با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی، دانش‌بینان و فناور و وجود تجهیزات و امکانات به روز، زیرساخت‌های مناسب، پارک‌های علم و فناوری، شبکه‌های آزمایشگاهی و سراهای فناوری، درباره پژوهش‌ها و پروژه‌های انجام شده و در حال اجرای دانشگاه مطالبی را بیان کرد.

وحید ضرغامی افزود: با توجه به سیستم سلسله مراتبی موجود در دانشگاه آزاد اسلامی و اقدامات صورت گرفته اخیر در تدوین سند چشم‌انداز و تحولی دانشگاه از تغییر مأموریت آموزشی به مأموریت‌های کلان علمی، تخصصی، مسئله‌محور، دانش‌بنیان، کارآفرین و استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای براساس طرح پایش دانشگاه که در راستای توانمندسازی صنعت استان‌ها و ارتقای سطح علمی اشاره و از گام‌های مؤثر و در حال اجرا در تمام حوزه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی و… خبر داد.

مدیرکل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی هم در این نشست اظهار کرد: با توجه به سند تحول دانشگاه و حضور دانشگاه در حوزه فناورانه، دانش‌بنیان، تجهیزات و امکانات موجود دانشگاه که بالغ بر ۷ هزار باب آزمایشگاه مجهز، ۸ هزار تجهیز آزمایشگاهی و کارگاهی مطابق با استانداردهای بین‌المللی و کشوری، آماده همکاری همه‌جانبه در حوزه‌های مختلف فنی و تخصصی برای ارائه خدمات به دانشجویان، استادان و سازمان‌هاست و در این مورد تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهایی با برخی از ارگان‌ها به امضا رسیده است.

عبدالله محمدی گفت: با توجه به وجود امکانات مناسب دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در حوزه کشاورزی و زمین زراعی همجوار فرودگاه، امکان تعامل و همکاری مؤثر و همه‌جانبه در این حوزه می‌تواند چشمگیر و مورد توجه باشد.

حسین کلانتری دبیر هیئت امنا و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز هم در این جلسه بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با ۵۴۲ عضو هیئت‌ علمی و حدود ۴۰ هزار دانشجوی شاغل به تحصیل، ۱۳۰ باب کارگاه و آزمایشگاه تخصصی مناسب، سراهای نوآوری با ۱۱۰ شرکت در حوزه‌های مختلف و استارت‌آپ، دانشکده مهارت و کارآفرینی، مرکز تحقیقات مدیریت بحران ریسک سوانح را دارد.

وی افزود: این دانشگاه با تأمین نیروهای انسانی ماهر و متخصص و براساس برنامه‌های تدوین شده در طرح پایش منطقه‌ای برای راه‌اندازی رشته‌های جدید مسئله‌محور منطقه‌ای در راستای برطرف کردن چالش‌ها و نیازمندی‌های منطقه‌ای و نیز تعامل و همکاری‌های مناسب درمورد برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت تخصصی، همایش‌ها، تولید محتوا، پذیرش دانشجویان خارجی و ایجاد سراهای مسئله‌محور و دانشکده‌های موضوعی حضور مشترک داشته باشد.

اکبر قنبری مدیرعامل فرودگاه پیام استان البرز نیز با اشاره به توانمندی ها و امکانات مناسب و اهداف تعیین شده از آمادگی برای پیوند با دانشگاه برای اجرای برنامه‌های آن مجموعه درباره تأمین نیروی کار متخصص و ماهر، توسعه زیرساخت‌ها، همکاری در حوزه گمرکات، فناوری و تبدیل شدن به قطب تولید موبایل، تبلت، تجهیزات الکترونیکی، تجهیزات هوایی و مشترکات در حوزه تأمین امنیت مواد غذایی و محصولات کشاورزی، جذب نخبگان علمی و دانشجویان خارجی با ایجاد پردیس‌های فناوری برای فعالیت در شرکت‌های دانش‌بینان و اشتغال‌آفرین اعلام آمادگی کرد.

به گزارش آنا در پایان مقرر شد کمیته‌های تخصصی مشترک در زمینه‌های مورد بحث تشکیل و نسبت به تنظیم سند اجرایی درباره تفاهمات دوجانبه تسریع شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا