عین الله کشاورز ترک: ایجاد بانک ایده و حمایت از کارآفرینان خلاق قزوین در دستور کار است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: با توجه به شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، ایجاد بانک ایده و حمایت از کارآفرینان خلاق و اشتغال ساز در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، رهبر معظم انقلاب با انتخاب هوشمندانه شعار سال، نقشه راه تولید و اشتغال کشور را بر اساس تولید مبتنی بر دانش هدف گذاری کردند و زمینه و بستر ورود شرکت های دانش بنیان در مسیر تولید، اشتغالزایی و رونق اقتصادی را فراهم نمودند.

تحقق تولید دانش بنیان کلید حل مشکلات اقتصادی کشور و عبور از بحران ها و چالش های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است که برای رسیدن به تولید مبتنی بر دانش و تحقق شعار سال باید دستگاه های متولی، برنامه ریزی جامع و مدونی داشته باشند و نهایت تلاش و کوشش خود را در این زمینه به کار گیرند.

با توجه به اهمیت این موضوع به سراغ عین الله کشاورز ترک سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان رفت و از او در باره برنامه های این دستگاه برای تحقق شعار سال پرسیده است.

با توجه به نام گذاری سال جدید به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، راهکارهای تحقق شعار سال چیست؟

در ابتدا هدایت شرکت های دانش بنیان به سمت مزیت ها و رسته های اولویت دار و اشتغال ساز با در نظر گرفتن پایداری اشتغال باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین باید ظرفیت های آموزشی و پژوهشی در تمامی بخش ها ارتقا یابد و استفاده از نخبگان و دانش آموختگان در حوزه های مختلف تولید برای حرکت به سمت تولید دانش بنیان مورد توجه جدی واقع شود تا شاهد تحقق شعار سال باشیم.

از سویی دیگر با توجه به اینکه در سال های اخیر قاچاق کالا در سطح کشور آسیب ها و ضربه های شدیدی بر بدنه اقتصاد کشور وارد کرده است برخورد قاطع با آن می تواند نقش بسیار اساسی برای تحقق شعار سال داشته باشد.

سیاست های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال جدید با توجه به این شعار چه تغییری خواهد کرد؟

توجه و حمایت بیش از پیش از شرکت های دانش بنیان و هدایت هوشمند منابع به سمت شرکت های دانش بنیان در اولویت این اداره کل قرار دارد.

تلاش می کنیم حمایت جدی و همه جانبه از تعاونی‌های فناور استان داشته باشیم و با اعطای تسهیلات با نرخ مناسب برای تجاری سازی محصولات آنها موجب توسعه تولید دانش بنیان در استان شویم و در پیشبرد شعار سال نقش داشته باشیم.

ایرنا. در حوزه اشتغال و کارآفرینی چه تغییرات و اصلاحاتی باید صورت گیرد تا شاهد جهش در این حوزه باشیم؟

راه اندازی سامانه جامع اشتغال ایرانیان جهت شفافیت شاغلان رسمی و غیررسمی و شناسایی بیکاران و توانایی های آنان، همچنین ایجاد بانک ایده و حمایت از ایده های نو، خلاق و کارآفرینان اشتغال ساز باید در دستور کار قرار گیرد که مورد آخر در دست پیگیری است.

همچنین فرهنگ و نوع نگاه به موضوع اشتغال در جامعه باید تغییر کند و از نگاه پشت میزنشینی به نگاه تولید آن هم مبتنی بر دانش و علم روز تغییر یابد.

ایرنا. قزوین در حوزه دانش بنیان ها ظرفیت خوبی در بخش کشاورزی و صنعتی دارد، برنامه شما برای حمایت از آنها چیست؟

استان قزوین، ظرفیت های بسیار خوبی در این بخش ها دارد که در صورت استفاده از این ظرفیت ها در راستای شعار سال گام های بلندی برای اشتغالزایی و ایجاد رونق اقتصادی برداشته خواهد شد.

با توجه به شعار سال باید تلاش کنیم شرکت های دانش بنیان به مراکز مشاوره کارآفرینی وارد شوند و از توانمندی آنها جهت حمایت از شرکت های تازه تاسیس استفاده شود.

سخن آخر:

توجه به نوآوری و خلاقیت با توجه به شعار سال در اولویت برنامه های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قرار دارد و تلاش می کنیم از پروژه های سبز و اشتغال ساز برای کاهش و حل مشکلات اشتغال استان حمایت کنیم.

همچنین در مسیر اشتغالزایی، نگاه مساله محور برای حل چالش های زیست محیطی سرلوحه تصمیمات سال ۱۴۰۱ این اداره کل خواهد بود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا