محمود کریمی بیرانوند: حمایت از مشاغل خانگی، اقدامی هدفمند در راستای ایجاد اشتغال پایدار است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توسعه و حمایت از کسب و کارهایی که با عنوان مشاغل خانگی از آن‌ها یاد می‌شود، نقش مهمی در رونق دوباره مشاغلی دارد که طی سال‌های اخیر دچار رکود شده‌اند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از خبرگزاری دانشجو، محمود کریمی بیرانوند معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: توسعه و حمایت از کسب و کارهایی که با عنوان مشاغل خانگی از آن‌ها یاد می‌شود، می‌تواند نقش مهمی در رونق دوباره مشاغلی داشته باشد که طی سال‌های اخیر و به ویژه در دوران کرونا دچار رکود شده‌اند.

وی اضافه کرد: عمده تلاش ما در وزارت تعاون بر این متمرکز شده است که در گام نخست مشاغل افرادی که کسب و کار آن‌ها طی مدت شیوع بیماری کرونا با چالش روبرو شده است را با اعطای تسهیلات و خدمات مختلف مورد حمایت قرار دهیم و کسب و کارهای خانگی هم جزو همین دسته از مشاغل هستند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: در راستای حمایت از مشاغل خانگی و همچنین حمایت از صاحبان این گونه شغل‌ها تعاونی‌های ویژه مشاغل خانگی در سراسر کشور راه‌اندازی شده و در نهایت همه تعاونی‌های مذکور به یک تعاونی واحد کشوری تبدیل خواهند شد.

کریمی بیرانوند اضافه کرد: تعاونی واحدی که با حضور ۳۱ تعاونی مشاغل خانگی ایجاد شود، بازوی اجرایی ما در وزارت کار خواهد بود و بخشی از اهداف مادر راستای حمایت از مشاغل خانگی و توسعه اینگونه مشاغل محقق می‌شود. 

وی در ادامه یادآور شد: برخی از مشاغل خانگی جزو اشتغال پنهان و غیر رسمی در اقتصاد کشور ما محسوب می‌شوند و با این وجود تاثیر قابل توجهی در رشد اقتصادی کارآفرینی، اشتغال و درآمد زایی دارد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
خبرگزاری دانشجو
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا