حمایت اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری از ایده‌های دانش‌بنیان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این نهاد از ایده‌های فناورانه و دانش‌بنیان در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین » حمایت می‌کند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، آیت احمدی افزود: افتتاح مرکز شتاب‌دهی اتاق بازرگانی و فراهم کردن بستری برای تبادل فکر و ایده نخبگان از برنامه‌های مهمی است که در سال‌جاری از سوی اتاق بازرگانی استان اجرا می‌شود.

وی، ارائه مشاوره رایگان به شرکت‌های دانش‌بنیان را از دیگر برنامه‌های مهم اتاق بازرگانی استان در سال‌جاری برای تحقق شعار برشمرد و گفت: تلاش می‌شود تا تجربیات و اندوخته‌های عملی شرکت‌ها و واحدهای تولیدی موفق استان را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا قرار داد تا با کنار هم قرار گرفتن علم و عمل زمینه تولید محصولات دانش‌بنیان و رونق اشتغال در استان فراهم شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین از برنامه‌های این نهاد در سال‌جاری این است که برای شرکت‌های دانش‌بنیانی که توانایی تولید محصول دارند بازار فروش در داخل و خارج از کشور ایجاد شود و بسترهای صادراتی را برای این شرکت‌ها فراهم کرد.

احمدی، تقویت ارتباط بخش خصوصی استان با مراکز علمی و دانشگاهی را از دیگر برنامه‌های اتاق بازرگانی استان در راستای تحقق شعار سال عنوان کرد و گفت: هر چه ارتباط دانشگاه با صنعت بیشتر فراهم شود می‌توان نتایج آن را در رونق تولید و اشتغال مشاهده کرد.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی متولی بخش خصوصی است و از رسالت‌های مهم آن بهبود فضای کسب و کار است که پرداختن به آن زمینه را برای تولید بهتر و بیشتر، صادرات و رونق اقتصادی فراهم می کند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری، توسعه صادرات غیرنفتی را از مهمترین اهداف و برنامه‌های این نهاد عنوان کرد و افزود: خودکفایی کشور در گام نخست و سپس توسعه صادرات غیرنفتی در گام بعدی و کاهش وابستگی به صادرات نفت برنامه مهمی است که تولید دانش‌بنیان می‌تواند آن را به‌خوبی محقق کند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا