محمدحسن صافی: آیین نامه زیست بوم اشتغال بهزیستی در حال تدوین نهایی است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور از تدوین نهایی آیین نامه زیست بوم اشتغال بهزیستی خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، سید محمد حسن صافی روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی اشتغال و کار آفرینی با سرپرست و معاونان بهزیستی خوزستان و روسای بهزیستی شهرستان‌های اهواز،باوی،کارون و حمیدیه که در محل اداره کل بهزیستی خوزستان برگزار شد افزود: در این آیین نامه هر استان و هر شهرستان باید بر مبنای ظرفیت خود اشتغال ایجاد کند و ۳۱ استان باید زیست بوم منحصر به فرد خود را داشته باشند.
وی با تاکید بر اهمیت وحدت رویه در تصمیم گیری‌ها و خروجی متمرکز و قابل رصد در بهبود فرآیند اشتغال مددجویان گفت: در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ چهار کارگروه با هدف ساده سازی، اصلاح و روان سازی فرآیندهای اشتغال تشکیل شد.
صافی با بیان اینکه تمرکز ما بر انجام کارهای اساسی و تاثیرگذار است تا بتوانیم در رفع مشکلات اشتغال گام‌های موثرتری برداریم افزود: این کار گروه‌ها چند فعالیت را از جمله اصلاح پورتال اشتغال، اصلاح شاخص‌های نظارتی و بازنگری دستورالعمل آماده‌سازی ، را در چند ماه گذشتهدر دستور کار داشتند.

سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: پیوست اشتغال در کنار دیگر فعالیت‌های توانمندسازی و تخصصی سازمان قرار می‌گیرد و از ظرفیت‌های سازمان در همه ابعاد به ویژه مراکز غیر دولتی، موسسات و مجتمع های بهزیستی در جهت اشتغال مددجویان و معلولان استفاده خواهد شد.

سرپرست بهزیستی خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه توانمندسازی و اشتغال جامعه هدف، از ابتدای تاسیس سازمان بهزیستی تاکنون از موضوعات مهم بوده است گفت:در برنامه ششم توسعه و برنامه راهبردی سازمان بهزیستی و در قانون جامع حمایت از معلولان، به بحث اشتغال و خودکفایی جامعه هدف بهزیستی تاکید بسیاری شده است.

مهران کریمیان بیان کرد: آماده سازی شغلی  و راه اندازی شغل و تثبیت اشتغال پایدار برای جامعه هدف سازمان، فرآیندی سخت و پیچیده است و یکی از موضوعات مهم برای معلولان ، آماده سازی و مشاوره شغلی برای ورود به بازار کار است.

وی گفت: راه اندازی اتاق فکر و استفاده از نظر نخبگان در زمینه اشتغال افراد دارای معلولیت و آسیب دیدگان اجتماعی، ارتقای جایگاه دبیرخانه اشتغال، تدوین دستورالعمل جامع اشتغال، انعقاد تفاهمنامه با شرکت‌های دانش بنیان و سایر دستگاه‌ها از جمله مواردی است که می‌تواند به بهبود شرایط اشتغال کمک کند.

کریمیان افزود:راه اندازی مراکز غیردولتی اشتغال، استفاده از ظرفیت کسب و کارهای اینترنتی و برند سازی و راه اندازی فروشگاه‌های محصولات مددجویان از دیگر موارد مهم در این زمینه است.
در این نشست سایر حاضران ضمن بیان نقطه نظرات و پیشنهادات، اقدامات صورت گرفته در زمینه اشتغال حوزه کاری خود را تشریح کردند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا