صدور ۱۱۰ پروانه دانشنماد برای تولیدات فناورانه در کشور

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل ارزیابی دفتر کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد از صدور ۱۱۰ پروانه دانشنماد برای تولیدات دانش‌بنیان خبر داد و گفت: این اقدام در سال گذشته با هدف توسعه بازار محصول و کالای شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در سراسر کشور انجام شده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، «علی سعادتی» روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران در استان همدان اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بسته های حمایتی را تهیه و اجرا کرد که نتایج خوبی به دنبال داشت.

وی با تاکید بر تحقق شعار امسال، گفت: چتر حمایتی استاندار از مدت‌ها قبل بر سر تولیدات فناور و دانش‌بنیان گشوده شده و برای تسهیل در فروش و توسعه بازار این گروه از محصولات تلاش می کنیم.

 مدیرکل دفتر ارزیابی کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد همچنین از تهیه و تدوین چند استاندارد جدید در حوزه خدمات خبر داد و گفت: برخی از این استانداردها به مرحله اجرا رسیده و بخشی هنوز در مرحله تهیه و تدوین قرار دارند.

سعادتی خاطر نشان کرد: استاندارد خدمات آموزشی از آن دسته استانداردهای لازم در مدارس است که به همه زوایای تدریس از جمله محتوای آموزشی و شیوه تدریس در آن تعریف شده و به زودی به کرحله اجرا درخواهد آمد.

به گفته او، با ورود کشور به مرحله میانسالی نیاز به تدوین استاندارد خدمات رسانی به این قشر احساس می شد و از این رو تهیه استاندارد خدمات اجتماعی در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وی همچنین از تدوین استانداردهای خدمات پس از فروش لوازم خانگی خانگی و اتومبیل خبر داد و افزود: با افزایش قیمت این کالاها خریداران انتظار استاندارد سازی خدمات پس از فروش را دارند که ما هم به این نیاز لبیک گفتیم.

 مدیرکل دفتر ارزیابی کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد با اشاره به قانون تقویت و توسعه نظام استانداردسازی گفت: در این قانون نقش استاندارد به صورت ناظر عالی خواهد بود و دستگاه های متولی صدور مجوز موظف به اجرای موازین استاندارد در واحدها و زیرمجموعه های خود هستند و ما را کمک و یاری بیشتری خواهند داد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا