عبدالرسول مستاجران: نوآوری فناورانه باید در دانشگاه‌ها تقویت شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر گفت: نوآوری فناورانه با محوریت دانش، تجاری‌سازی و تولید ثروت و کارآفرینی از مشخصه‌های اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان است که این ساختار باید در دانشگاه‌ها تقویت شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، عبدالرسول مستأجران، با اشاره به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب به نام تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، اظهار کرد: نوآوری فناورانه با محوریت دانش، تجاری‌سازی و تولید ثروت و کارآفرینی از مشخصه‌های اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان است که این ساختار باید در دانشگاه‌ها تقویت شود.

وی اضافه کرد: در مدل اقتصادی نوین که پیش‌روی کشور است، استفاده از دانش و تکنولوژی و افزایش بهره‌وری مهم‌ترین شاخص‌های مورد تأکید است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر ادامه داد: ایجاد نظام انگیزشی، آموزش منابع انسانی، ساختار نظام‌مند اختراعات و ایده‌ها و ایجاد زیرساخت‌های توانمند در حوزه فناوری اطلاعات، روند ایجاد فعالیت‌های دانش‌بنیان را تسریع می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر افزود: در اقتصاد دانش‌بنیان، محیط لازم در بخش تحقیق و توسعه ایجاد شده و بهبود کارایی عوامل تولید، افزایش تولیدات، کاهش هزینه‌ها و در نهایت افزایش بهروه‌وری مورد تأکید است.

مستأجران با اشاره به لزوم نقش‌آفرینی دانشگاه در چهارمحور، ایجاد سیستم‌های پویا و مشوق‌های استفاده از دانش و رشد کارآفرینی، افزایش جمعیت تحصیل‌کرده ماهر و خلاق، ایجاد زیرساخت‌های اطلاعاتی و ارتباطی و ایجاد ارتباط دانشی در حوزه بین‌الملل گفت: دانشگاه در این راستا می‌تواند در گسترش و تعمیق دانش کاربردی تأثیر جدی داشته باشد.

وی به لزوم دست‌یابی به اقتدارآفرینی برمبنای دانش در کشور اشاره کرد و گفت: همانطور که در صنایع دفاعی کشورمان به اقتدار رسیده در سایر بخش‌ها و محورها هم می‌توان به این هدف دست یافت.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا