حسین فتحی: ۱۵ هزار فرصت شغلی در آذربایجان‌شرقی ایجاد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: در سال گذشته ۱۵ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شد و در سال جاری برای ایجاد ۴۵ هزار فرصت شغلی برنامه ریزی شده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، حسین فتحی، روز چهارشنبه در دیدار با اعضای هیات مدیره و بازرسان کانون انجمن های صنفی کارگری استان با بیان اینکه این اداره کل به عنوان قرارگاه هماهنگ کننده ایجاد فرصت های شغلی در استان تعیین شده است، افزود: تحقق این برنامه نیازمند همکاری و همراهی سایر دستگاه های اجرایی بوده و هدف این اداره کل در اشتغالزایی، تحقق اشتغال همراه با خلاقیت و کارآفرینی است.

وی با اشاره به وضعیت واحدهای صنعتی و تولیدی استان اظهار داشت: سال گذشته اعتراضاتی که در سطح جامعه کارگری رخ داد هیچکدام مربوط به مسایل تعویق در پرداخت حقوق نبود و این خود یک گام بزرگ محسوب می شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برخی از اعتراضات کارگری سال گذشته بیشتر ناشی از مسایل معیشتی و اقتصاد کلان بود، گفت: بخش دیگری از آن ها نیز مربوط به مسایل اجرای طرح طبقه بندی مشاغل بوده که با تلاش و همکاری های انجام شده در اجرای این طرح در سطح واحدهای صنعتی و تولیدی ۷۰۰ برابر رشد حاصل شد.

فتحی، با اشاره به حضور تشکل های کارگری قوی، متعهد و آشنا به قوانین ادامه داد: حضور این تشکل ها از جمله کانون انجمن های صنفی کارگران استان به عنوان زبان گویای جامعه کارگری توانستند با یک هدف مشترک که همانا دفاع از حقوق جامعه کارگری و بازنشستگی بود یاریگر اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی باشند.

دبیر کانون انجمن های صنفی کارگران آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: آرامش حاکم بر واحدهای صنعتی و تولیدی استان نتیجه مدیریت هوشمندانه در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

ناصر چمنی، افزود: تشکیل کمیته واکنش های سریع کارگری از اقدامات خوب انجام شده در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی بوده که در این کمیته هر معضل موجود در واحدهای صنعتی سریعا رصد و قبل از تبدیل به بحران حاد مورد رسیدگی قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: در نتیجه تشکیل این کمیته هر کارگری حتی می تواند در برگ ساده بدون نام و نشان مشکلات واحد خود را اعلام و این کمیته پس از صحت آن را در دستور کار قرار می دهد.

چمنی، با اشاره به شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: بررسی فرامین معظم له در این زمینه به خوبی نشان می دهد ایشان به مسایل اقتصادی و تولیدی که کارگران در خط مقدم آن قرار دارند توجه خاصی داشته اند و صرف نظر از رویکرد سیاسی دولت ها  اگر طی این سال ها تنها بخشی از این فرامین به جدیت مورد توجه قرار می گرفت کشور با این همه مشکلات معیشتی و اقتصادی روبه‌رو نبود.

به گزارش ایرنا، در این نشست هریک از اعضای هیات مدیره و بازرسان کانون انجمن‌های صنفی کارگران آذربایجان شرقی نقطه نظرات خود را ارایه کردند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا