حسن بابایی: شورای راهبردی شرکت‌های دانش بنیان در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شروع به کار کرد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

حسن بابایی گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تنها مرجع رسمی و قانونی برای مشروعیت بخشی به اختراعات و نوآوری‌ها است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسن بابایی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در اولین جلسه شورای راهبردی شرکت‌های دانش بنیان که با حضور معاونین و مدیران کل ستادی و استانی برگزار شد با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ توسط مقام معظم رهبری (دامت برکاته) به نام تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین گفت: چندین سال هست که ما شاهد بحث تولید در نامگذاری‌ها هستیم، اما در سال ۱۴۰۱ دو وصف “دانش بنیان” و “اشتغال آفرین”مطرح شده است.

بابایی گفت: ماده ۱ قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری‌ها و اختراعات مصوب ١٣٨٩/٨/٥ شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان شرکت یا مؤسسه خصوصی یا تعاونی است که به منظور هم افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی (شامل گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری) و تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه (شامل طراحی و تولید کالا و خدمات) در حوزه فناوری‌های برتر و با ارزش افزوده فراوان به ویژه در تولید نرم افزار‌های مربوط تشکیل می‌شود.

به گفته بابایی رکن مهمی که در تعریف شرکت‌های دانش بنیان مطرح می‌شود بحث نوآوری و اختراع است و نقش و جایگاه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بحث ثبت اختراع و هم در موضوع نوآوری اهمیت پیدا می‌کند.

بابایی گفت: ماده ۲ قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری مصوب ١٣٨٦/٨/٧ بیان داشت؛ اختراعی قابل ثبت است که حاوی ابتکار جدید و دارای کاربرد صنعتی باشد. ابتکار جدید عبارت است از آنچه که در فن یا صنعت قبلی وجود نداشته باشد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: آنچه در مرحله اول به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ارتباط پیدا می‌کند ثبت اختراع است که باید مرکز مالکیت معنوی با تشکیل کارگروه‌های ویژه برای کمک به این شرکت‌ها برنامه ریزی کند. در مرحله دوم آنچه باید سازمان انجام دهد ثبت این شرکت‌ها است که اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری باید برای آن برنامه ریزی کند تا در اسرع وقت ثبت این شرکت‌ها صورت گیرد.

به گفته بابایی امسال در بحث حدنگاری (کاداستر) کشاورزی و بافت شهری با جدیت ورود می‌کنیم و هدف نهایی ما در حدنگاری این است که هیچ زمین و عرصه‌ای بدون هویت نباشد و تمام زمین‌ها دارای شناسنامه باشند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا