اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی ایران برای راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: این دانشگاه برای راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان در سال ۱۴۰۱ از ظرفیت خوبی برخوردار است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، دکتر عبدالرضا پازوکی در دیدار نوروزی دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت با هیات رییسه و اساتید این دانشگاه به تشریح برنامه های این دانشگاه در سال ۱۴۰۱ پرداخت.

وی اظهارداشت: در چند ماه اخیر که از عمر دولت سیزدهم می گذرد شاهد اقدامات درخشان در حوزه بهداشت و درمان و کنترل کرونا هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر حرکت جهادی وزیر بهداشت که تجربیات ارزنده ای در دوران دفاع مقدس دارد، افزود: در حال حاضر مرحله کنترل کرونا به خوبی انجام شده است و در مراحل بعدی، اولویت های دیگر وزارت بهداشت برای تضمین سلامت مردم اقدام می شود.

پازوکی به اتفاقات ناپسند سال های گذشته در ادغام این دانشگاه با دانشگاه علوم پزشکی تهران و در نهایت اقدام خوب انتزاع آن اشاره و خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران از جهات مختلف مظلوم واقع شده است ولی در حال حاضر مورد توجه مسوولان و وزارت بهداشت است.

براساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران،‌ وی ابراز امیدواری کرد خانواده علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با یکپارچی، انسجام و اتحاد بتواند نه تنها در بین دانشگاه های کشور، بلکه در رتبه بندی بین المللی نیز جایگاه خوبی کسب کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران همچنین درباره جایگاه بین المللی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: رتبه این دانشگاه در نظام رتبه بندی تایمز بین ۵۰۰ الی ۶۰۰ دانشگاه دنیا است و در نظام رتبه بندی شانگهای در جمع ۵۰۰ دانشگاه جهان قرار دارد.

پازوکی با ابراز امیدواری برای ارایه خدمات بیشتر و بهتر دانشگاه علوم پزشکی ایران در محدود جغرافیایی غرب استان تهران تصریح کرد: این دانشگاه در کنار خدمات سلامت، در بحث آموزش و پژوهش نیز نقش خود را به بهترین نحو ایفا می کند.

وی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در نوروز ۱۴۰۱ با تاکید بر بحث دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی اشاره و خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران برنامه های خوبی برای راه اندازی شرکت های دانش بنیان دارد و باید این مقوله نه تنها در بین اساتید؛ بلکه با مشارکت کارشناسان حوزه های مختلف دانشگاه محقق شود.

 در این دیدار نوروزی، اعضای هیات رییسه و اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز به فراخور ماموریت و رشته های پزشکی به مباحثی از جمله افزایش سهم این دانشگاه در مراکز تصمیم گیری نظیر شورای تخصصی، ساماندهی مالیات پزشکان تمام وقت جغرافیایی، ایجاد ردیف استخدامی هیات علمی رشته های توانبخشی، توجه بیشتر به طب سالمندی، اهمیت دادن به جانشین پروری در حوزه مدیران بیمارستان ها و پرستاران و تسهیل در ارایه مجوزها پرداخته شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا