امیرحسین کمیلی: اولویت استان اصفهان تولید، صنعت و کارآفرینی دانش بنیان است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: اولویت استان بطور حتم توسعه شرکت های دانش بنیان و تولید، صنعت و کارآفرینی دانش بنیان است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیر حسین کمیلی گفت: اصفهان دیگر ظرفیت توسعه صنعتی آلاینده، انرژی بر و آب بر را ندارد.

این استان نیاز و ظرفیت بالایی در زمینه شرکت‌های دانش بنیان دارد.

او می‌گوید رهبر معظم انقلاب از چند سال گذشته تا کنون تاکید ویژه‌ای بر روی مسأله اقتصاد دارند، چون امروز کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد و توجه جدی به مسأله اقتصادی بعنوان مسأله اولویت دار و با اهمیت کشور ما محسوب می‌شود.

برای داشتن اقتصادی پایدار که مولفه‌های پایداری اجتماعی و محیط زیستی را مد نظر قرار دهد راهی نداریم جز اینکه به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم.

به گفته کمیلی اقتصاد دانش بنیان بعنوان یکی از بهترین روش‌های ساماندهی اقتصاد کشور محسوب می‌شود.

زیرساخت‌های این موضوع از سال‌های گذشته در کشور ما فراهم شده است و فکر افزار ها، نرم افزار‌ها و نیرو‌های انسانی بسیار خوبی در زمینه مباحث دانشی و دانش بنیانی در اختیار داریم.

این موارد باید در سیستم تولید و صنعت استان و کشور ساری و جاری شود تا تولید ثروت و ایجاد اشتغال و کارآفرینی در کشور از مسیر اقتصاد و مولفه‌های اقتصاد دانش بنیان محقق شود.

او فکر افزار، نرم افزار و نیرو‌های انسانی بعنوان مهمترین منابع مورد نیاز اقتصاد دانش بنیان هستند که به وفور در کشور ما وجود دارد گفت: تنها به یک تدبیر و مدیریت مناسب نیاز دارد تا خیل عظیم منابع انسانی و نرم افزاری و فکر افزاری موجود را به نظام تولید، ثروت و اقتصادی متصل کند و این مسیر در جهت ایجاد اشتغال، کار آفرینی و افزایش تولید موثر باشد.

استان اصفهان سالهاست که بعنوان کوریدور علم و فناوری شناخته می‌شود و شرکت‌های دانش بنیان علاوه بر اینکه در شهرک علمی و تحقیقاتی ایجاد شده در دانشگاه اصفهان و دانشگاه آزاد هم توسعه پیدا کرده است.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اصفهان معتقد است شرکت‌های دانش بنیان قوی، خوب و ریشه داری در استان اصفهان وجود دارد و شرکت‌های دیگری هم داریم که دانش بنیان نیستند، اما فعالیت دانش بنیان دارند و دارای پروانه فنی و مهندسی و پروانه تولید و خدماتی هستند که باید برای ثبت دانش بنیانی این شرکت‌ها اقدام و همکاری لازم انجام شود.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، حدود ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال، صنعتی‌ترین استان کشور بشمار می‌رود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۱ هجری شمسی، سال جدید را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا