سورنا ستاری: دانش‌بنیان شدن صنایع بزرگ باید یک فرهنگ عمومی شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در نشست هم اندیشی با وزیر صمت: شعار سال و فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر دانش‌بنیان شدن صنایع بزرگ باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود. 

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این نشست با بیان این‌که زیست بوم فناوری و نوآوری باید زمینه را برای توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان فراهم و صنایع را دانش‌بنیان کند، افزود: باید به تمام افرادی که ایده و انگیزه دارند، توجه ویژه کرد و نه تنها وزارت صمت بلکه تمام مردم، بازار و جامعه باید در فرهنگ دانش بنیان شدن نقش ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز در کشور برای دانش بنیان شدن نیاز به همدلی و همصدایی است که باید تمام وزارتخانه‌ها در این زمینه نقش ایفا و همکاری کنند.

ستاری افزود: امروز تفاهم‌های خوبی با دو وزارتخانه صمت و جهاد کشاورزی داشتیم و بسیار امیدوار هستیم و در آینده‌ای نزدیک، سند کوتاه مدت تهیه و ارائه شود و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آمادگی کامل را برای همکاری با تمام وزارتخانه‌ها به ویژه وزارت صمت داراست‌.

شهرک‌های صنعتی، پارک‌های فناوری می‌شوند

«رضا فاطمی امین» وزیر صمت در حاشیه نشست هم اندیشی وزارت صنعت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: شعار امسال برای تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین کاملا دقیق و حرفه‌ای است و با همکاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در سه سطح ورود خواهیم کرد که شامل تبیین شاخص‌ها و اولویت‌هاست و در مورد صادرات هم باید مشخص شود چه محصول‌هایی ارزش دارد و دانش بنیان‌ها معیار پیدا می‌کنند. همچنین بنگاه‌های بزرگ ارزیابی می‌شوند و بنگاه‌ها و کسب وکارهایی که بازار پیدا می‌کنند در شاخص‌ها و رتبه‌بندی‌ها و اهداف باید معیارهای دانش بنیان پیدا کنند.

فاطمی امین گفت: به زودی الگوی کاملی از هماهنگی‌هایی که در جلسه امروز با معاون علمی و فناوری رییس جهموری انجام شد، منتشر خواهد شد و در چند هفته آینده نقشه راه کامل و عملیات دقیق تدوین و مشخص می‌شود هر ماه چه اتفاق‌هایی رخ می‌دهد و گزارش عملکرد به مردم و رهبری ارائه خواهیم داد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا