از ۶۵۰ واحد فناور و دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری کرمانشاه حمایت می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

توسعه ساختارهای فناورانه با مشارکت موسسات فناور و دانش‌بنیان یکی از برنامه‌های سال آتی است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، پارک علم و فناوری کرمانشاه یکی از مجموعه‌ها و سازمان‌هایی است که با حمایت مدیران ملی و استانی در سال ۱۳۸۴ به صورت جدی و حرفه‌ای فعالیت خود را نیز شروع کرد. پارک علم و فناوری کرمانشاه در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان نقش پررنگی ایفا می‌کند. این پارک با هدف حمایت از ایده‌های نو و شرکت‌های سرمایه‌گذار در گسترش اقتصاد جهان گام بزرگی برداشته است. شرکت‌های فناور مستقر در این پارک در رونق اقتصادی، توسعه فناوری و کارآفرینی در کشور نقش بسیار موثری دارند.

پارک‌ علم و فناوری کرمانشاه محیط‌هایی مناسب برای استقرار و حضور حرفه‌ای شرکت‌های کوچک و بزرگ فناور فراهم می‌کند که این شرکت‌ها در کارآفرینی نقش بسیار موثری دارند. تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۰ بیش از ۶۷۴ واحد فناور در پارک علم و فناوری کرمانشاه و مرکز رشد واحدهای فناور مشغول به کار هستند و دستاوردهای بسیار ازرشمندی در این پارک کسب کرده‌اند.

سیامک آزادی، رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه افتتاح بزرگترین برج فناوری کشور در استان را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این مجموعه عنوان کرد و در این خصوص به آنا می‌گوید؛ «توسعه زیرساخت‌های فناوری موجب توسعه بیش از پیش اقتصاد دانش‌بنیان خواهد شد.»

به گفته وی؛ «یکی از مهم‌ترین دستاوردهای پارک علم و فناوری کرمانشاه توسعه فناوری و کسب و کارهای نوآورانه است. در راستای توسعه کسب و کار، هفت مرکز رشد، پنج مرکز نوآوری، سه کانون شکوفایی و خلاقیت و سه شتاب‌دهنده در استان راه‌اندازی کردیم.»

آزادی بیان می‌کند؛ «پارک علم و فناوری کرمانشاه در زمان فعالیت خود از بیش از ۶۵۰ واحد فناور و دانش‌بنیان حمایت کرده است که این امر یکی از دستاوردهای بزرگ برای پارک علم و فناوری کرمانشاه محسوب می‌شود.»

وی می‌گوید؛ «فعالیت‌های پارک به توسعه زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بستگی دارد. یکی از اقدامات بسیار مهم در حوزه توسعه زیرساخت‌های فناوری، ایجاد مجتمع نوآوری با مساحت ۱۲ هزار متر مربع بود. این مجتمع بزرگ زمانی‌که راه‌اندازی شد، زمینه را برای فعالیت ۲۴ واحد کارگاهی مهیا می‌کند. اکنون در این پارک علم و فناوری کرمانشاه ۱۷ واحد به صورت مجزا مستقر شده‌اند.»

رئیس پارک علم و فناوری اظهار می‌کند؛ «افتتاح بزرگ‌ترین برج فناوری کشور از دستاوردهای مهم جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری کرمانشاه است. تمام فعالیت‌ها در پارک علم و فناوری کرمانشاه با هدف توسعه زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری انجام می‌شود. بزرگ‌ترین برج فناوری با مساحت ۲۰ هزار مترمربع در ۱۶ طبقه مجزا ساخته شده است.»

وی می‌گوید؛ «پیشرفت و گسترش زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری باعث توسعه فعالیت‌های شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و همچنین منجر به گسترش اقتصاد دانش‌بنیان در استان کرمانشاه می‌شود. پارک علم و فناوری کرمانشاه با دستگاه‌های مختلف تعامل بسیار خوبی دارد که این امر منجر به جذب حمایت‌های ویژه می‌شود. تکمیل مجتمع نوآوری و راه‌اندازی بزرگ‌ترین برج فناوری نیاز به حمایت گسترده‌ای دارد.»

آزادی خاطرنشان می‌کند؛ «یکی از فعالیت‌های شاخص پارک علم و فناوری در سال ۱۴۰۰ تولید انواع محصولات در خصوص مقابله با بیماری همه‌گیر کرونا بود. ۱۴ واحد فناور به صورت جدی و فعال در حال تولید محصولات هستند و پیشرفت بسیار خوبی داشته‌اند.»

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه بیان می‌کند؛ «از دیگر فعالیت‌های شاخص این پارک در سال ۱۴۰۰ می‌توان افتتاح بزرگ‌ترین برج فناوری را نیز عنوان کرد که این برج، زمینه را برای فعالیت حداقل ۱۱۰ شرکت دانش‌بنیان ایجاد کرد.»

وی می‌گوید؛ «توسعه ساختارهای فناورانه از برنامه‌های سال ۱۴۰۱ است. برای توسعه فناورانه باید با موسسات فناور و دانش‌بنیان مشارکت داشت و می‌توان گفت این برنامه‌ها از مهم‌ترین اهداف سال ۱۴۰۱ است. این فعالیت با هدف رفع نیازهای فناورانه کشور و همچنین توسعه فناوری در اولویت قرار می‌گیرد.»

رئیس پارک علم و فناوری اظهار می‌کند؛ «در سال ۱۴۰۱ به توسعه بازار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان توجه زیادی داریم و اولویت با بازارهای جهانی و صادرتی است. توسعه تعاملات ملی و بین‌المللی با هدف افزایش تولید و سرمایه‌گذاری از دیگر اولویت‌های این کشور است. جذب سرمایه‌گذاران و توسعه بازار برای شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان از دیگر برنامه‌های آینده برای این پارک محسوب می‌شود. تمام انجام این فعالیت‌ها موجب پیشرفت اقتصاد دانش‌بنیان در استان کرمانشاه می‌شود.»

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا