دانشکده مهارت و کارآفرینی مشهد با ۲۹ کارگاه مشغول تربیت دانشجویان است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس دانشگاه آزاد مشهد از فعالیت دانشکده مهارت و کارآفرینی در این دانشگاه با حضور ۲ هزار و ۲۴۰ دانشجو خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از دانشجو، محسن مرادی، رئیس دانشگاه آزاد مشهد، با بیان اینکه دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی در کشور با هدف ارتقای اثربخشی منابع انسانی در اقتصاد و آمایش منطقه‌ای ایجاد شده است، گفت: این دانشکده در دانشگاه آزاد مشهد به صورت تخصصی در حوزه آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی بلندمدت و کوتاه مدت فعالیت می‌کند.

مرادی بیان کرد: در دوره آموزشی بلند مدت، دانشجویان برای کسب شایستگی‌های حرفه‌ای و شغلی پس از دوره متوسطه، آموزش می‌بینند و مدرک معتبر تحصیلی و حرفه‌ای مورد تأیید وزارت علوم یا وزارت بهداشت را دریافت می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد مشهد با اشاره به اینکه ۳۳ رشته مهارتی در دانشکده مهارت و کارآفرینی این دانشگاه فعالیت می‌کند، گفت: این دانشکده اکنون در رشته‌های تحصیلی کامپیوتر، حسابداری، امور اداری، مکانیک خودرو، الکتروتکنیک، الکترونیک، تربیت بدنی، گرافیک، ساختمان، آموزش ابتدایی، معماری، نقشه کشی، صنایع فلزی، تبرید، صنایع چوب و مبلمان، ساخت و تولید، امور بورس، طراحی چاپ، معماری داخلی و معماری شهری، هتلداری، شبکه‌های کامپیوتر، تأسیسات مکانیک ساختمان، مربیگری پایه پرورش اندام، کاردانی حرفه‌ای مدیریت امور تشریفات، مکاترونیک صنعتی، کاردانی حرفه‌ای تربیت بدنی، مربیگری ورزش معلولین، کاردانی حرفه‌ای حسابداری (حسابرسی)، کاردانی حرفه‌ای حسابداری (حسابداری مالیاتی)، کاردانی حرفه‌ای روابط عمومی و کاردانی حرفه‌ای طراحی لباس، با محوریت مهارت آموزی پذیرش دانشجو دارد.

به گفته مرادی دوره آموزشی کوتاه مدت این دانشکده خارج از نظام آموزشی مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت برنامه ریزی شده و مهارت آموزان در این دوره‌ها گواهینامه شایستگی و صلاحیت شغلی دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: این نوع از آموزش‌ها قابل ارزشیابی و هم سطح سازی در دو وزارتخانه علوم و بهداشت خواهد بود و کلاس‌های این دوره‌ها را مدارس عالی مهارتی که بخشی از دانشکده به شمار می‌روند، برگزار می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد مشهد افزود: در این دانشکده ۲۹ کارگاه و آزمایشگاه، ۶ سایت کامپیوتر و ۶ کلاس رسم دایر شده و در حال حاضر حدود ۲ هزار و ۲۸۰ دانشجو در رشته‌های گوناگون آن مشغول به تحصیل هستند.

وی در خصوص آینده شغلی دانشجویان این دانشکده نیز عنوان کرد: دانشجویانی که در این دانشکده تحصیل می‌کنند پس از کسب مهارت‌های لازم و فراغت از تحصیل می‌توانند کسب و کار تخصصی خود را راه اندازی کنند و تبدیل به یک کارآفرین شوند. مثلا دانشجوی رشته صنایع چوب پس از چهار یا پنج ترم تحصیل در این دانشکده و فراغت از تحصیل، با مهارتی که در زمینه صنایع چوب و مبلمان کسب کرده می‌تواند کسب و کار تخصصی خود را شروع کند.

مرادی خاطرنشان کرد: در وضعیت فعلی کشور که نیاز ضروری به کارآفرینی و تولید و اشتغالزایی داریم و مقام معظم رهبری نیز در این مورد تاکید بسیار زیادی دارند، جوانان ما بایستی به سمت رشته‌هایی بروند که نیاز کشور را تامین کنند و از سوی دیگر با تبدیل شدن به تکنیسین‌های ماهر آینده شغلی خود را تامین کنند؛ لذا از همه دانش آموزانی که علاقه به تولید و کارآفرینی دارند دعوت می‌کنم در یکی از رشته‌های این دانشکده ثبت نام کنند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا