عبدالله دارایی: ۱۴۰۱ سال پر اشتغالی خواهد بود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرپرست اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان البرز با بیان اینکه کاریابی‌ها بازوان اجرایی قوی برای دولت و فعالان عرصه اقتصادی به شمار می‌آیند،گفت: کاریابی‌ها افسران خط مقدم کار و اشتغال هستند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، عبدالله دارایی در نشست با کاریابی‌های استان البرز با اشاره به هم افزایی و تعامل موثر کاریابی‌های استان با اداره کل کار در خصوص اشتغال کارجویان گفت: هم افزایی و تعامل مناسب بین اداره کل و کاریابی‌ها می‌تواند منجر به پیشرفت فرایندها در روند معرفی کارجویان به مشاغل گردد و هدف اصلی این جلسات نیز شناسایی فرصت‌ها و ظرفیت‌های استان برای اشتغال  است.

وی گفت: همه شما عزیزان صاحبان ایده و الگو هستید و ما و شما باید به عنوان همکار از فرصت همکار بودنمان برای حل مشکلات در این خصوص  استفاده کنیم  و در این راستا باید جلسات به طور مداوم و همراه با ارتباط همیشگی باشد.

وی ادامه داد: باید برای کاریابی پا را فراتر گذاشته و مسائل را بازنگری کنیم و ضمن مرور آئین نامه و دستورالعمل‌های قانونی فعالیت‌های خود را به روز نمایید.

دارایی با اشاره به اخبار نوید بخش اشتغال برای سال جدید گفت: سال ۱۴۰۱ انشاالله سال پر شغلی خواهد بود و صنایع سبک و سنگین ورود خواهند کرد و قرار است تسهیلات داده شود و کارخانجات جدید افتتاح گردد و شغل‌ها و نیروی کار به استان اضافه شود. در این مسیر باید کاریابی‌های با هم ارتباط خود را حفظ کنند، حتما بحث‌های آموزشی و مهارتی را در دستور کار قرار دهند.

این مسئول اضافه کرد: کاریابی ها باید ضمن ارتباط تنگاتنگ با روسای ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌های ما به صنایع و شهرک‌ها ورود کرده و با شناسایی فرصت‌های شغلی کارجویان را به کار بگمارند همچنین کاریابی‌ها می‌توانند به عنوان سفیر مشاغل خانگی در کنار مشاغل و صنایع بزرگ از این ظرفیت استفاده کنند.

وی یادآور شد: کاریابی‌ها می‌توانند با جریان‌های اجتماعی و جریان‌های مردمی شهر ارتباط بگیرند؛ این جریان‌های مردمی بسیار در اشتغال فرصت ساز هستند زیرا هر کدام از اینها سفیر یک خانواده و بعضا پیشران برخی حوزه‌ها هستند و چند خانواده را مدیریت نموده و جایگاه‌های  بسیار خوب اتصال به مردم در فعالیت های کاریابی هستند.

دارایی تاکید کرد: کاریابی ها از ظرفیت آموزش مهارت فنی در فعالیت خود برای آموزش نیروهای کار بی تجربه و بدون مهارت برای کارجویان بی مهارت استفاده نموده حتی فرصتهای آموزشی با قرار داد با فنی حرفه ای برای اموزش کارجویان برای معرفی به صنایع  ایجاد نمایند.

سرپرست اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه در خصوص سفر  رئیس جمهور به استان موارد را به کاریابی ها یاد آور شد و جهت حضور کاریابی های فعال در میز ارتباط مردمی سفر رئیس جمهور برای تسهیل در فرایند اشتغال زایی مراجعان به میز ارتباطات مردمی در ایام سفر رئیس جمهور مواردی را مطرح کرد.

همچنین در این نشست مدیر امور اشتغال و کارآفرینی اداره کل گزارشی از فعالیت های کاریابی های مجاز استان ارائه داد و رئیس کانون انجمن صنفی کاریابی های استان نیز مشکلات و مسائل فرایند کاریابی های استان را مطرح کرد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا