تشکیل بانک ایده برای توسعه کارآفرینی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه ریزی برای ایجاد سه بانک سرمایه‌گذاری، ایده پردازی و متخصصان اشتغال برای توسعه اشتغال و کارآفرینی در کشور خبر داد و گفت: این سه بانک را پشتوانه هیئت‌ وزیران  در حمایت از کارآفرینان قرار می‌دهیم.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، علی زند وکیلی در اولین سفر استانی خود به مازندران در نشست با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران و اعضای انجمن صنفی مراکز مشاوره کارآفرینی و رئیس و دبیر کانون کارآفرینان مازندران با اشاره به اینکه کارآفرینی کار دلی و برای توسعه اقتصاد کشور است، گفت: باید موازی کاری ها را برای رفع چالش‌های مختلف این حوزهکنار بگذاریم.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر تقویت این حوزه تأکید کرد و گفت: کارآفرینی کار دلی است نمی‌توان به بخش‌نامه و آیین‌نامه اکتفا کرد.

زند وکیلی رتبه ‌بندی مراکز مشاوره و کارآفرینی را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: باید بتوانیم ایده پردازان و کارآفرینان را دورهم جمع کرده تا در راه رسیدن به توسعه کشور، با هم فکری و هم‌دلی گام‌های مؤثری بردارند.

وی از برنامه ریزی برای ایجاد سه بانک سرمایه‌گذاری، ایده پردازی و متخصصان اشتغال برای توسعه اشتغال و کارآفرینی در کشور خبر داد و گفت: این سه بانک را پشتوانه هیئت ‌وزیران در حمایت از کارآفرینان قرار می‌دهیم.

زند وکیلی ادامه داد: بانک ایده پردازی تشکیل شده و در حال تکمیل است و بانک متخصصان اشتغال و سرمایه‌گذاری نیز در دست اجراست، این بانک‌ها یکی از برنامه‌های اصلی در اجرای طرح زیست بوم اشتغال و در راستای اشتغال‌زایی و کارآفرینی در کشور است که در سال ۱۴۰۱ عملیاتی می‌شود.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه این نگاه که کارآفرینی مساوی با کارفرمایی است در جامعه وجود دارد و باید با تغییر این نگاه به سمت فناوری و نوآوری حرکت کرد.

زند وکیلی به نام‌گذاری یکی از میدان‌ها بنام میدان کارآفرینی از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: میدان کارآفرینی تغییر نام یک میدان نیست بلکه تشکیل یک اکوسیستم است که دارای اجزای مختلف است.

وی ایجاد کارگاه‌های آموزشی و مهارتی را از دیگر کارکردهای این میدان‌ها عنوان کرد و بیان داشت: مردم هم می‌توانند برای بهتر شدن محیط کسب‌وکار در این میدان‌ها، ایده پردازی کنند.

زند وکیلی به نقش ایده پردازان اشاره کرد و اینکه باید از این ظرفیت به‌خوبی بهره‌گیری کرد و یکی از شاخص‌ها برای جشنواره را جذب سرمایه‌گذار دانست و ادامه داد: هرگاه در برگزاری جشنواره‌ای بتوانیم حتی یک سرمایه‌گذار را جذب کنیم موفق بوده‌ایم.

وی، جذابیت برای سرمایه‌گذاری را یکی از شاخص‌های پیدا کردن ایده‌های برتر دانست و افزود: کارآفرینی کار بنیادی است که باید روی آن سرمایه‌گذاری شود و بستر آن به‌ خوبی فراهم شود.

مدیر کل توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان خاطر نشان کرد: تمامی فعالیت های مذکور ذیل طرح زیست بوم اشتغال و با تأکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال انجام است.

لزوم توجه ویژه دولت به کارآفرینان

علی باقری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز دراین نشست به نقش کارآفرینان مازندران در توسعه استان اشاره کرد و خواستار توجه ویژه مسئولین به این قشر تأثیرگذار در توسعه اقتصادی جامعه شد.

وی به ظرفیت‌های بی‌بدیل استان مازندران ازجمله کوه، جنگل و دریا اشاره کرد و افزود: با وجود پتانسیل‌های مختلف و خدادادی در مازندران توسعه کارآفرینی می تواند به پیشرفت استان کمک کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: انتظار می‌رود نگاه دولت جدید به بخش کارآفرینی ویژه بوده و مردم بتوانند به‌خوبی آن را لمس کنند.

باقری افزود: کارآفرینان مهم‌ترین سرمایه‌های یک جامعه محسوب می‌شوند افرادی که اگر به آن‌ها توجه شود بی‌شک مهم‌ترین اهرم توسعه به شمار می‌آیند بنابراین می‌طلبد تا دولت به‌عنوان متولی اقتصاد در کشور در مسیر حمایت و توسعه کارآفرینی تسهیل گری کند.

محمد مهدی محمدی رئیس کانون کارآفرینان مازندران نیز در این نشست بر لزوم تشکیل نظام کارآفرینی تأکید کرد و گفت: اگر قرار باشد سرمایه‌گذاری در این استان سرمایه‌گذاری کند زمینه تسهیل را فراهم کنیم.

وی نقش وزارت تعاون را در ایجاد این نظام کارآفرینی مهم دانست و افزود: در این نظام می‌توان بهتر مشکلات را احصاء و در جهت رفع آن اقدام کرد.

رئیس کانون کارآفرینان مازندران بیان کرد: برای رسیدن به هدف نهایی و نقطه مطلوب به‌ویژه در حوزه تعاون و کار باید انگیزه را در جوانان تقویت کرد؛ تحقق این مهم مستلزم حمایت و همکاری دولت است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا