تعداد ۱۵۵ رشته صنایع‌دستی در حوزه مشاغل خانگی قرار گرفت

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: برای سهولت شروع کسب‌وکارهای خانگی در ۱۵۵ رشته صنایع‌دستی نیازی به اخذ مجوز در ابتدای کار نیست، هنرمندان و صنعتگران ابتدا کارگاه خود را در منزل راه‌اندازی و بعد در سامانه مشاغل خانگی ثبت‌نام می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، پویا محمودیان اظهار داشت: از سال‌های قبل با دبیرخانه مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همکاری گسترده‌ای داشتیم. هنرمندان و صنعتگرانی که در ۵۷ رشته صنایع‌دستی متقاضی راه‌اندازی کارگاه برای مشاغل خانگی بودند ابتدا باید توسط معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تایید و سپس مجوز با امضای مدیران کل میراث‌فرهنگی استان‌ها و امضای مدیران کل ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان صادر می‌شد. 

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی افزود: با نگاه تحول‌گرایانه دولت سیزدهم و به‌منظور سهولت در راه‌اندازی کسب‌وکارها صنایع‌دستی این مهم انجام شد. 

وی تصریح کرد: برای سهولت کسب‌وکارهای خانگی در حوزه صنایع‌دستی نیازی به اخذ مجوز در ابتدای کار نیست، هنرمندان و صنعتگران کارگاه خود را راه‌اندازی می‌کنند و بعد در سامانه مشاغل خانگی ثبت‌نام می‌کنند و سپس کارشناسان معاونت هنرهای سنتی و صنایع‌دستی با نظارت‌هایی که انجام می‌دهند، نسبت به اعطای مجوز مشاغل خانگی در حوزه صنایع‌دستی اقدام می‌کنند. 

محمودیان تصریح کرد: بر اساس دستور مهندس ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای همکاری بیشتر با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شد ۵۷ رشته مشاغل خانگی صنایع‌دستی به ۱۵۵ رشته افزایش پیدا کند. 

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گفت: هنرمندان یا صنعتگران می‌توانند ابتدا کارگاه مشاغل خانگی را راه‌اندازی کنند و بعد برای گرفتن مجوز در سایت مشاغل خانگی اقدام کنند و سپس معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی نظارت‌های خود را انجام خواهد داد و دیگر برای مجوز نیازی به انتظار نیست.

وی اظهار کرد: این ۱۵۵ رشته صنایع‌دستی از نظر ما مشکلی برای تولید ندارد و بر اساس شاخص‌های در نظر گرفته شده و نظرات تخصصی و کارشناسی به عنوان رشته‌های اعلانی یا ثبت‌محور انتخاب شده‌اند. همچنین این رشته‌ها جزو رشته‌هایی نیستند که موجب سلب آسایش و آرامش در محیط‌های مسکونی شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا