مرضیه شاهوردی: ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان در برنامه‌های صادراتی صندوق نوآوری و شکوفایی حضور داشتند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر توانمندسازی معاونت توسعه صندوق نوآوری گفـت: در برنامه‌های صادراتی مختلف ۳۰۰ تا ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان حضور داشتند که این برنامه‌ها شامل حضور در نمایشگاه‌های خارج از کشور و نمایشگاه‌های دائمی و برنامه‌های اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از تسنیم؛ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از آمادگی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی برای همکاری‌های فناورانه با سایر کشورها خبر داد.

مرضیه شاهوردی مدیر توانمندسازی معاونت توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در همین رابطه گفت: در برنامه‌های صادراتی مختلف 300 تا 400 شرکت دانش‌بنیان حضور داشتند که این برنامه‌ها شامل حضور در نمایشگاه‌های خارج از کشور و حضور در نمایشگاه‌های دائمی و برنامه‌های اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری که در قالب برنامه یکشنبه‌های صادراتی صندوق نوآوری و شکوفایی اجرا می‌شود.

شاهوردی در رابطه با نحوه تعامل با شرکت‌های خارجی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در برنامه‌های مختلف در نمایشگاه‌ها یا در برنامه‌های اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری، امکان مذاکره با مشتریان خارجی را پیدا می‌کنند. شرکت‌های دانش‌بنیان مذاکراتی را با مشتریان بالقوه خودشان در کشورهای مختلف دارند و دستاوردهای آنها حالت‌های مختلف است که شامل صادرات مستقیم محصولات به کشور هدف تا مشارکت و راه‌اندازی خط تولید در کشور هدف برای تولید و صادرات مجدد به کشورهای همسایه بوده است.

وی ادامه داد: شرکت‌هایی از 26 استان کشور در برنامه‌های توسعه بازار صادراتی معاونت علمی حضور داشتند، فقط در برنامه‌های یکشنبه‌های صادراتی امکان تعامل این شرکت‌ها با 15 کشور را فراهم کردیم که نمایشگاه‌هایی را نیز در این کشورها راه‌اندازی کرده تا شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند در آنجا حضور داشته باشند و مذاکرات خود را ادامه داده و پیگیری کنند.

 مدیر توانمندسازی معاونت توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی درباره حوزه فعالیت این شرکت‌ها گفت:‌ عمده صادرات در حوزه تجهیزات پزشکی، هوشمندسازی ساختمان‌ها، محصولات نانویی، خدمات مهندسی و ابزار دقیق و ماشین‌آلات پیشرفته بوده است که شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه‌ها فعالیت دارند. حوزه فناوری اطلاعات یعنی نرم‌افزارهایی که شرکت‌های دانش‌بنیان آنها را توسعه دادند و به کشورهای مختلف صادرات کنند. کشورهای هدف، بیشتر کشورهای منطقه از جمله سوریه، ترکیه، ارمنستان، عراق، امارات،‌ ازبکستان و قرقیزستان بوده است که صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به آنها اتفاق افتاده است.

شاهوردی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در موقعیتی هستند که توان ورود به بازارهای صادراتی دارند و می‌‌توانند نیازمندی‌های بازارهای صادراتی را تامین کنند و اثربخشی این برنامه‌ها و تلاش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان را نشان می‌دهد و قطعاً شرکت‌ها با تلاش بیشتر می‌توانند بازارهای گسترده‌تری را نیز هدف قرار بدهند و ما هم در صندوق نوآوری و شکوفایی برای ورود به این بازار به آنها کمک می‌کنیم.

وی با اشاره به گلایه‌های شرکت‌های دانش‌بنیان از نداشتن بازار تصریح کرد: در واحد توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی تلاش می‌کنیم با خدمات مختلف از آموزش و مشاوره تا کمک به دریافت استانداردها و ثبت و حفاظت از دارایی‌های فکری، در مرحله اول مسیر ورود شرکت‌ها به بازار را هموارتر کنیم و کمک کنیم تا مسیر تجاری‌سازی را راحت‌تر طی کنند و در خدمات توسعه‌ای بازار خود کمک می‌کنیم تا شرکت‌ها راحت‌تر وارد بازارهای داخلی و صادراتی شوند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
تسنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا