علی باقری: اندیشکده تعاون و مراکز شتاب‌دهنده در دانشگاه‌ها تأسیس می‌شوند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ تعاون و توسعه کارآفرینی در بین دانشجویان گفت: اندیشکده تعاون و مراکز شتاب‌دهنده در دانشگاه ها تأسیس می شوند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، علی باقری صبح امروز در نشست تخصصی تشکیل اندیشکده تعاون و توسعه کارآفرینی دانشگاه آزاد ساری در حضور خبرنگاران تصریح کرد: از صاحبان ایده های ناب در بحث اشتغال زایی و کارآفرینان حمایت می کنیم.

باقری با تاکید بر اینکه نیازمند تقویت تفکر کارآفرینی در کشور و استان مازندران هستیم اضافه کرد: قوانین و مقررات باید به سمت توسعه کارافرینی باشد.

وی مهمترین مزیت بخش تعاون را توزیع عادلانه ثروت در جامعه برشمرد و گفت: دانشگاه ها می توانند نقش مهمی در ترویج فرهنگ تعاون ایفا کنند و اعتقاد داریم تعامل دانشگاه ها و بخش تعاون می تواند کارگشا و سازنده باشد و گام های بلندی در جهت اشتغال زایی برداشته شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران ضمن اعلام حمایت از طرح های دانشگاهی در خصوص تعاونی ها گفت: دانشگاهی ها باید بدانند که بخش تعاون مطمئن ترین راه برای اشتغال زایی با جمع سرمایه های کوچک است.

باقری با تأکید بر ضرورت تقویت تعامل بین این اداره کل و دانشگاه خاطرنشان کرد: آماده برگزاری تورهای ترویجی در تعاونی های موفق با هدف ایده گرفتن جوانان، برگزاری همایش ها ترویجی در سطح استان برای دانشجویان هستیم.

باقری ادامه داد: وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی نگاه ویژه ای به حوزه دانشگاه و جوانان دارد زیرا مجموعه این وزارتخانه در سطح کشور بعنوان نهاد مردمی باید خدمات بسیار خوبی علی الخصوص در حوزه کارآفرینی و تعاون ایفا نماید.

رییس شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بیان کرد: اقتصاد تعاونی باید پیشرفت کند و این مهم نیاز به فرهنگ سازی دارد و دانشگاه ها در این مهم نقش ویژه ای می توانند ایفا کنند.

در ادامه این نشست مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه آزاد مازندران با اشاره به سرعت خوب دانشگاه به سمت توسعه مهارت و کارآفرینی افزود: اولویت اصلی دانشگاه به سمت توسعه مهارت و کارآفرینی تغییر کرده و این مهم در راستای نیاز جامعه شکل گرفته است.

ایمان خنکدار از تشکیل دانشکده های مهارت و کارآفرینی در مراکز دانشگاه آزاد خبر داد گفت: دانشگاه مازندران با برگزاری رویدادهای مختلف از ایده های نو حمایت خواهد کرد.

گفتنی است در این جلسه مباحث مهمی همچون تشکیل مراکز شتاب دهنده و مرکز مشاوره کارآفرینی و اندیشکده تعاون و ضرورت ترویج فرهنگ تعاون میان دانشجویان و فارغ التحصیلان مطرح شد و ایده گرفتن از تعاونی های موفق و برگزاری تورها و همایش های ترویجی پیشنهاد شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا