محمد ترکمانه خبر داد: راه‌اندازی ۱۱۰۰ طرح‌ اشتغال دانش‌بنیان برکت در کشور

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام، ‌هزار و ۱۰۰ طرح اشتغال‌زایی در حوزه دانش‌بنیان در کشور راه‌اندازی کرده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از صدا و سیما، مدیر عامل بنیاد برکت در بازدید از پنج طرح اجتماع‌ محور در شهرستان خمینی‌شهر گفت: برای راه‌اندازی ۵ هزار و ۷۳۳ طرح اشتغال‌زاییِ اجتماع‌محور‌ هزار و ۱۶۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شد.

محمد ترکمانه، از فعالیت ۲۹ مجری و تسهیل‌گر بنیاد برکت در استان اصفهان خبر داد و افزود: ۱۶ شهرستان و ۲۳۸ روستای استان زیر پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت قرار دارند.

وی به دو رویکرد و اولویت اشتغال‌زایی در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: اولین اولویت، حمایت از راه‌اندازی طرح‌های کارگاهیِ خرد و کوچک با توجه به ظرفیت‌های منطقه‌ای در استان است.

مدیرعامل بنیاد برکت افزود: رویکرد دوم، حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان در استان است که در همین راستا، همکاری‌های گسترده‌ای با شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان صورت گرفته است.

ترکمانه تاکید کرد: بنیاد برکت در استان اصفهان به دنبال حمایت حداکثری از کارگاه‌های خرد و کوچک و راه‌اندازی طرح‌های دانش‌بنیان است.

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: تا به امروز، هزار و ۱۰۰ طرح اشتغال‌زایی در حوزه دانش‌بنیان در کشور اجرا شده که بخش قابل توجهی از این طرح‌ها در استان اصفهان بوده است.

وی  افزود : بنیاد برکت با هدف توانمندسازی اقتصادی، توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی در مناطق محروم و روستایی استان اصفهان، اجرای هزار و ۳۵۰ طرح اشتغال‌زاییِ اجتماع‌محور را در این مناطق در سال ۱۴۰۱ در برنامه‌های خود دارد.

ترکمانه با تاکید بر اشتغال‌زایی در مناطق محروم گفت: بنیاد برکت، با راه اندازی ۱۸۰ هزار طرح اجتماع‌محور در کشور زمینه اشتغال ۵۴۰ هزار نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده است.

وی گفت: مجریان و تسهیل‌گران بنیاد در ۱۰ هزار روستا و ۴۰۰ شهر در سراسر کشور مشغول خدمت‌رسانی به متقاضیان اشتغال هستند.

مدیرعامل بنیاد برکت افزود :  ۲۰۰ هزار میلیارد ریال ظرفیت مجموع سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این ۱۸۰ هزار طرح اجتماع‌محور بوده است.

ترکمانه در پایان تاکید کرد: بنیاد برکت برای سال ۱۴۰۱ نیز راه‌اندازی ۱۰۰ هزار طرح اجتماع‌محور را در دستور کار دارد.

در جریان سفر محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت به استان اصفهان، ۵ هزار و ۷۳۳ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور با ظرفیت اشتغال ۱۷ هزار و ۱۹۹ نفر در مناطق محروم و روستایی این استان به بهره‌برداری رسید.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
صداوسیما
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا