رضا رحیمی: ایجاد شهرک‌های تخصصی مشاغل صنفی دنبال می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: ایجاد شهرک های تخصصی مشاغل صنفی و صنایع آلاینده شهری را به عنوان یکی از رویکردهای این سازمان نقاط مختلف کشور از جمله شیراز دنبال می‌کنیم.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، رضا رحیمی، سه‌شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در شیراز افزود: بر همین اساس نیازمند همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه تخصیص اراضی مناسب برای ایجاد این شهرک‌های تخصصی در شیراز هستیم.
وی، صنعت را پیشران توسعه اقتصادی کشور دانست و ادامه داد: شهرک های صنعتی اصلی‌ترین مولفه‌ای هستند که در زمینه سازی برای تحقق این توسعه نقش موثری دارند.
او افزود: تاکنون ۶۱ شهرک و ناحیه صنعتی در استان فارس به مرحله واگذاری به متقاضیان رسیده و در تمام نقاط این استان زمینه های لازم برای شکل گیری و ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی در قالب شهرک ها و نواحی صنعتی فراهم شده است.
معاون سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، با اشاره به رویکرد افزایش ظرفیت شهرکهای تقاضا محور در فارس به ویژه در مرکز این استان بیان کرد: حمایت از توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در شهرکها و نواحی صنعتی کمتر توسعه یافته استان از اولویت‌های این سازمان است و اعتباراتی نیز از محل منابع سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به این امر اختصاص خواهد یافت.
رحیمی، اجرای زیرساخت‌ها و خدمات دستگاه‌های اجرایی تا ورودی شهرک‌های صنعتی را یک اصل مهم برشمرد و گفت: انتظار داریم که در استان فارس نیز دستگاه‌های اجرایی خدمات خود را تا ورودی شهرک های صنعتی تامین کنند تا زمینه  توسعه و پیشرفت شهرکها و نواحی صنعتی استان و ایجاد  تولید و اشتغال شتاب گیرد.

ایجاد شهرک‌های صنعتی در جهت اهداف طرح آمایش سرزمینی است
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس هم گفت: مهمترین مزیت ایجاد شهرک‌های صنعتی جلوگیری از پراکندگی صنایع و صرفه جویی هزینه ها است و در طرح آمایش سرزمینی استان نیز یکی از مهمترین اهداف، تمرکز و استقرار تمام واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی است.
عبدالعلی کریمی، شهرک های صنعتی را از زیرساخت‌های اساسی پیشرفت و توسعه استان برشمرد و افزود: با کوشش های انجام شده در مجموعه شرکت شهرک های صنعتی استان هم اینک در تمام نقاط استان شاهد ایجاد شهرک یا ناحیه صنعتی هستیم.
وی، یکی از مهمترین چالش‌های شهرک های صنعتی فارس را تامین آب دانست و ادامه داد: امیدواریم  با همکاری و همراهی مجموعه مدیریتی استان با مدیرعامل جدید شرکت شهرک های صنعتی استان اقدامات اثرگذاری در این زمینه انجام شود.
معاون استاندار فارس افزود: با توجه به اینکه شهرک صنعتی شیراز در آستانه تکمیل شدن است، ضرورت دارد که برای هدایت و جذب سرمایه گذار  در شهر شیراز مکان یابی جدیدی صورت گیرد.
کریمی گفت: در این زمینه شهرک سروستان ۲ نیز در نظر گرفته شده که علاوه بر آن اراضی دیگری نیز باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی درنظر گرفته شود.

دغدغه صنعتگران و تولید کنندگان استان را دنبال می‌کنیم
سرپرست شرکت شهرک های صنعتی فارس هم با اشاره به جلسه خود با استاندار فارس گفت: در این جلسه این قول داده شد که رفع مشکلات شهرک های صنعتی و تولیدکنندگان و صنعتگران با جدیت دنبال شود.
سید مصطفی هاشمی افزود: بر همین اساس این دغدغه ها را در قالب ۲۰ اقدام مهم و اساسی دنبال خواهیم کرد.
او افزود: سرمایه گذاران حوزه صنایع نوین و شرکت‌های دانش بنیان از این پس پشت درهای شهرک صنعتی نخواهند ماند.
در این آیین ضمن قدردانی از احد فتوحی، سید مصطفی هاشمی به عنوان سرپرست شرکت شهرک های صنعتی فارس معرفی شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا