اکبر قنبرپور: دانش‌بنیان‌های پارک سلامت پردیس صادرات ۲.۸۵ میلیون دلاری به کشورهای منطقه داشتند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رییس پارک فناوری سلامت پردیس از صادرات ۲.۸۵ میلیون دلاری شرکت‌های دانش‌بنیان فعال مستقر در این پارک در سال گذشته به کشورهای منطقه خبر داد و گفت: این شرکت‌ها همچنین در این مدت ۲ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان فروش داخلی محصولات فناورانه داشتند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، اکبر قنبرپور افزود: حوزه سلامت یکی از حوزه‌هایی که در چند سال گذشته درپارک فناوری پردیس بسیار رشد کرده است، این رشد درحوزه فناوری زیستی، ‌دارو، تجهیزات پزشکی و تجهیزات بیمارستانی بوده است.

وی ادامه داد: به دلیل رشد این حوزه‌ها در پارک فناوری پردیس به این نتیجه رسیدیم که یک پارک تخصصی در دل پارک فناوری پردیس ایجاد کنیم، بنابراین سال ۹۲ مجوز اصولی راه اندازی پارک فناوری سلامت اخذ و سال ۹۹ مجوز قطعی آن از سوی وزارت بهداشت صادر شد.

رییس پارک فناوری سلامت پردیس خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۳ شرکت تولید کننده تجهیزات پزشکی، ‌۲۱ شرکت حوزه دارویی و زیستی در مجموعه پارک فناوری  سلامت پردیس فعال هستند و به عبارتی بزرگ ترین مجموعه فناوری در ناحیه نوآوری پردیس حوزه سلامت است.

قنبرپور با یادآوری این که تلاش ما در پارک فناوری سلامت پردیس ایجاد و توسعه شرکت‌ها در حوزه سلامت است، تصریح کرد: طرح های مختلفی برای توسعه این پارک در نظر گرفته شده است که  در چهار سال آینده محقق شود.

وی افزود: یکی از نیازهای اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلامت فضای کار مناسب و بهداشتی است، فضای کار این شرکت ها باید در اتاق های بسیار تمیز باشد و ایجاد این فضاها چندین برابر فضای اداری هزینه بر است.

این مسوول در حوزه فناوری سلامت پارک پردیس با بیان اینکه در تلاش هستیم با کمک بخش خصوصی اتاق تمیز اشتراکی در داخل  این پارک فناوری دایر کنیم، گفت:‌ این اولین قدم ما است تا شرکت ها بتوانند در پارک فناوری سلامت پردیس با هزینه کم مستقر شوند و روی ایده خود کار و محصول تولید و وارد بازار کنند.

قنبرپور اظهارداشت: کمک به سرمایه گذاری شرکت‌ها به سمت سلامت و جذب سرمایه توسط شرکت‌هایی که داخل اتاق تمیز فعالیت می کنند و همچنین فراهم کردن فضایی برای برگزاری رویدادهای حوزه سلامت در پارک ازجمله برنامه هایی است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در حوزه استریلزاسیون، سویه های صنعتی و آزمایشگاه مرجع ایده هایی وجود دارد که در دست بررسی است و تلاش می کنیم به تدریج در داخل پارک اضافه کنیم.

رییس پارک فناوری سلامت پردیس با یادآوری اینکه در حال مذاکره با سرمایه گذار برای ساخت آزمایشگاه مرجع هستیم، گفت: ساخت این آزمایشگاه ها به طور معمول ۲ سال زمان نیاز دارد اما از روزی که آماده شود و خدمات ارایه دهد هر شرکتی که حتی خارج از پارک پردیس نیز باشد، می تواند بعد از طی کردن عضویت در پارک سلامت پردیس از فضای ایجاد شده استفاده کند. این شرایط برای شرکت‌های نوپا و استارت آپی فراهم شده است.

قنبرپور همچنین درخصوص صادرات شرکت‌های فعال در حوزه سلامت پارک فناوری پردیس اظهار داشت: فروش محصولات شرکت‌های فعال داخل پارک فناوری سلامت در سال ۹۹، ۲ هزار و  ۷۶۰ میلیارد تومان و ‌صادرات آنها هم ۲.۸۵ میلیون دلار بود یعنی حدود ۳۵ درصد صادرات کل ناحیه نوآوری پردیس برای حوزه سلامت بوده است.

وی با بیان این که نزدیک به ۲ هزار و ۵۰ نفر در این شرکت‌ها مشغول به فعالیت هستند، افزود:‌ بیشتر صادرات شرکت ها در سال گذشته در زمینه تجهیزات پزشکی بوده است و بیشتر کشورهای مقصد صادراتی نیز کشورهای منطقه و همسایه بودند.

رییس پارک فناوری سلامت پردیس یادآور شد:‌ شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت این پارک در طول دوران کرونا به ویژه در ابتدای شیوع این ویروس بسیارفعال و تاثیرگذار در رفع نیازهای کشور در این همه گیری بودند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا