شاخص‌های ارزیابی عملکرد سراهای نوآوری ابلاغ شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

در راستای ارزیابی عملکرد سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و به‌منظور تبدیل مجوز آن‌ها از موقت به دائم، شاخص‌های ارزیابی به واحدهای دانشگاهی ابلاغ شده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی گفت: پس از گذشت حدود دو سال از شروع به کار سراهای نوآوری در دانشگاه و راه‌اندازی حدود ۵۰ سرای نوآوری، اکنون زمان آن رسیده است که برای سراهای نوآوری که عملکرد قابل قبولی داشته‌اند، مجوز فعالیت دائم صادر شود. در همین راستا عملکرد سراهای نوآوری دانشگاه با ۱۶ شاخص در دو بخش اطلاعات کمی و کیفی و همچنین اطلاعات مالی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی افزود: در بخش اطلاعات کمی و کیفی از ساختار تشکیلاتی و ثبات مدیریت سرای نوآوری، تعداد دانشجویان جذب شده در طرح پویش اشتغال، پتانسیل سرای نوآوری به لحاظ فضای کار اشتراکی جهت برنامه شتابدهی و همکاری با شتاب‌دهنده بیرونی، متراژ فضایی که در اختیار شرکت‌های مستقر و R&D شرکت‌ها قرار می‌گیرد و همچنین تعداد محصولات تولید شده در راستای مأموریت سرای نوآوری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در بخش عملکرد مالی نیز، ملاک‌های ارزیابی شامل اطلاعات مالی سرای نوآوری در خصوص هزینه‌ها و درآمدها و میزان حمایت مالی جذب شده برون دانشگاهی سرای نوآوری خواهد بود. واحدهای دارای سرای نوآوری باید تا ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ نسبت به تکمیل اطلاعات خواسته شده در سامانه atium.iau.ir اقدام نمایند.

دهقانی فیروزآبادی ابراز امیدواری کرد واحدهای دانشگاهی با حمایت از سراهای نوآوری و تقویت ارکان سرا که شامل برنامه شتاب‌ده‌ی و مراکز رشد است زمینه توسعه و ارتقا کیفی آن‌ها را فراهم نمایند.

وی اظهار کرد: رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی فرصت مناسبی است تا برنامه‌های فناورانه متعددی در زمینه مأموریت تخصصی سرای نوآوری در واحدهای دانشگاهی برگزار شود و بستر مناسب برای ایجاد محصولات و شرکت‌های دانش‌بنیان شکل گیرد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا