کارآفرینی که برای هزار معلول در یک واحد تولیدی اشتغال ایجاد کرد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

یک کارآفرین قزوینی با اشاره به لزوم توجه جامعه و صاحبان صنعت به اشتغال معلولان گفت: تاکنون برای هزار معلول اشتغالزایی کرده‌ایم و امیدواریم این رقم را افزایش دهیم.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، سید محمد موسوی افزود: اشتغال از نیازهای ضروری افراد جامعه است و بیکاری نیز از معضل های جدی به شمار می رود و متاسفانه معلولان زیادی هستند که با مدارک دانشگاهی بالا ادارات و سازمان‌ها از پذیرش آنها امتناع می‌کنند.

وی اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از دستگاه‌ها تنها به بهانه معلولیت و محدودیت یک فرد او را از کنار گذاشته و همه انگیزه، انرژی و تلاش فرد دارای معلولیت را ناکام می‌گذارند. 

موسوی با اشاره به اینکه خود از دوران کودکی دچار معلولیت بوده است،تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که در مورد معلولان دارم موضوع اشتغال آنها بود که با اراده و تلاش توانستیم زمینه اشغال بخشی از این افراد را فراهم کنیم. 

کارآفرین نمونه کشور تاکید کرد: هم اکنون ۹۲ درصد کارکنان شاغل در کارخانه ما از معلولان هستند و همین موضوع باعث شده که نحوه به کارگیری و اشتغال این تعداد معلول در دنیا منحصر به فرد باشد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در این کارخانه افراد سالم شاغل در خط تولید هم باید جزو خانواده معلولان باشند. 

موسوی تصریح کرد: اولویت به کارگیری معلولان بومی بودن آنهاست و می‌کوشیم فعالیت این گروه را توسعه دهیم اما با این حال یکهزار و ۲۰۰ معلول با گذشت ۱۰ سال همچنان در صف انتظار اشتغال به سر می‌برند. 

این کارآفرین با بیان اینکه معلولان نه تنها در خط تولید کارخانه بلکه در آزمایشگاه، فنی و مهندسی و واحد علوم و فنون و نوآوری نیز کار می‌کنند، افزود: تلاش شده تا معلولان جسمی حرکتی ، نابینا و ناشنوا در مجموع مشغول به کار شوند. 

وی یادآور شد: هر ۶ ماه یکبار معلولان شاغل در واحد تولیدی ما از حیث سلامت مورد بررسی (چک آپ) قرار می گیرند تا معلولیت اولیه آنها به معلولیت ثانویه تبدیل نشود و همچنین در کارخانه اتاق ورزش نیز اختصاص داده شده  و برای اینکه کارکنان ملزم به استفاده از ورزش باشند ساعت ورزش اضافه کار حساب می‌شود. 

موسوی تاکید کرد: حقوق افراد معلول شاغل در این کارخانه براساس قانون کار و عیناً شبیه افراد سالم پرداخت می‌شود. 

وی افزود: در شرایط کرونا و تحریم ها هیچ یک از نیروهای شاغل خود را تعدیل نکرده ایم بلکه سعی کردیم تا حد امکان رفاهیات آنها را نیز تامین کنیم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا