آغاز فعالیت کار نمایشگاه دائمی‌ محصولات دانش‌بنیان ایرانی در هند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

نمایشگاه دائمی‌ و پایگاه صادراتی محصولات دانش‌بنیان ایرانی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در ایالت ادیشا کشور هندوستان فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، نمایشگاه دائمی‌ و پایگاه صادرات محصولات دانش‌بنیان با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در بازار کشور هندوستان آغاز به کار کرد.

 این پایگاه صادراتی در بخش صنعتی ایالت اودیشا با همکاری انجمن تولیدکنندگان صنایع کوچک اودیشا (OASME) فضای نمایشگاهی را برای محصولات دارای پتانسیل صادراتی در نظر گرفته است و این فضا امکان ایجاد ارتباط با صنایع کوچک هند را تسهیل کرده است.

گفتنی است برنامه‌ریزی‌هایی به منظور همکاری مشترک با بخش دولتی هند و به ویژه سازمان NSIC (سازمان ملی صنایع کوچک هند، وابسته به وزارت صنایع کوچک و متوسط هند) صورت گرفته است تا روند حضور موفقیت‌آمیز و تعاملات اقتصادی شرکت‌های ایرانی در این کشور تسریع و تسهیل شود.

با توجه به ظرفیت‌های مالی موجود و توانمندی فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی، این مرکز با هدف گسترش و توسعه بازار محصولات ایرانی در هندوستان راه‌اندازی شد.

به نقل از صندوق نوآوری، در این مرکز، خدماتی شامل نمایش محصولات شرکت‌ها به مدت یک سال در نمایشگاه دائمی، بازاریابی و بازارسازی محصولات در کشور هندوستان، رصد بازار و آنالیز قیمت اولیه محصولات مشابه و مشاوره قیمت‌گذاری، برگزاری نشست‌ها و مذاکرات تجاری با شرکت‌های هندی، مشاوره اخذ گواهینامه‌ها و استانداردهای محصولات در این کشور، اختصاص نیروی بازاریاب متخصص بومی مشترک و اختصاصی، تسهیل نقل و انتقال ارز، مشاوره حمل کالا و محصولات به کشور هدف برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است.

تاکنون با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی ۱۰ شرکت دانش‌بنیان برای دریافت خدمات از این پایگاه صادراتی درخواست داده‌اند.

بازار بیش از ۱.۳ میلیارد نفری هند فرصتی بی‌بدیل برای معرفی و فروش محصولات دانش‌بنیان را در اختیار شرکت‌های ایرانی قرار داده است. درحال حاضر حجم تبادلات دو کشور ایران و هندوستان در سال ۲۰۲۰ در حدود ۲.۱ میلیارد دلار است که صادرات محصولات ایرانی به هند در حدود ۳۳۰ میلیون دلار  را شامل می‌شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا