علی آشتاب: تفکر کارآفرینی در بین جوانان باید توسعه یابد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت :با آموزش ،توانمند سازی و سرمایه گذاری بلند مدت باید تفکر کارآفرینی و کار جمعی و گروهی را باید در بین جامعه و جوانان تبلیغ و ترویج کرد .

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایلنا، علی آشتاب در مراسم اختتامیه طرح همگام با کارآفرینان جوان پلدختر ، با بیان اینکه فعالیت های کارآفرینانه و خلاقانه در سایه آموزش های مهارتی ،فرهنگ سازی و توانمند سازی صورت می گیرد، اظهار کرد :باید با سرمایه گذاری بلند مدت در زمینه آموزش و توانمند سازی ، تداوم این آموزش ها و همچنین ترویج فرهنک کار و کارآفرینی و  توسعه تفکر کارآفرینانه و گسترش کار جمعی و گروهی زمینه رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال را در منطقه و استان خود فراهم کنیم.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با تاکید بر شعارهای مقام معظم رهبری که توجه به اقتصاد مقاومتی و پتانسیل های داخلی می باشد ،تصریح کرد :با ظرفیت ها و داشته هایی که در منطقه و استان وجود دارد با هماهنگی ، همفکری و حمایت همه دستگاههای اجرایی از فعالین اقتصادی می توان رسیدن به توسعه و اشتغال را رقم زد.

وی به تخریب زیر ساخت های منطقه پلدختر در سیل ۹۸ به خصوص در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت :سرمایه گذاری ها و امکانات خوبی در این شهرستان در حال شکل گیری بود که قرار  بود در این ایام به بهره برداری و به چرخه تولید ورود کنند که سیل ویرانگر موجب عقب ماندگی وسیعی شد و این امکانات و زیرساخت ها را تخریب کرد.

آشتاب در ادامه افزود: با ورود همه دستگاه های اجرایی به خصوص وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه منطقه ، توجه به بحث توانمند سازی و کارآفرینی را در دستور کار خود قرار داد و با طرح همگام با جوانان پلدختر با آموزش و سرمایه گذاری در مرحله اول ۱۰۰ نفر را در حوزه کارآفرینی اقدام به آموزش های مهارتی  و خلاقانه کرد و با دادن تجهیزات لازم ،امروز  شاهد به ثمر نشستن فعالیت کارآفرینانه این افراد باشیم.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه امروز این افراد مهارت و راه کار کردن و درآمد زایی را یاد گرفته اند ،تصریح کرد: ضرورت دارد که این افراد با انتقال تجربه و مهارت و همچنین تفکر کارآفرینی در بین جامعه و  جوانان و ادامه این حرکت بزرگ  و حمایت همه دستگاه های اجرایی در پرداخت امکانات و تسهیل شرایط  در اختیار قرار دادن ابزار کار گامی مهم و تاثیر گذار در شکوفایی اقتصادی ،معیشت و اشتغال برداریم .

در پایان این مراسم از ۱۲ سرگروه هسته های کسب و کار برتر که با برنامه ریزی و هماهنگی زیر مجموعه ها و رسته های کاری خود منجر به ایجاد شغل و درآمد کرده بودند تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

به گزارش ایلنا، طرح همگام با جوانان کارآفرین از ابتدای امسال با همت و همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  ، دفتر توسعه ملل متحد (UNDP)، و اجرا توسط موسسه نوین طرح پارس و با مساعدت کارشناسان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان برای اولین بار در ایران و در شهرستان پلدختر برگزار شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایلنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا