درباره محدودیت‌های تراکنش برداشت

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار در راستای مبارزه با پولشویی، مقرراتی بر تراکنش‌های بانکی افراد اعمال می‌کند که یکی از آن‌ها تعیین سقف در تراکنش‌های برداشت از حساب‌های سپرده مشتری است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، در راستای مبارزه با پولشویی و تروریسم مالی مجموعه ضوابطی برای نظارت بر تراکنش‌های بانکی اشخاص اعمال می‌شود که یکی از این ضوابط تعیین آستانه در تراکنش‌های برداشت از حساب‌های سپرده مشتری است. 

در این زمینه، بانک‌ها موظف هستند تا آستانه مجاز مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری از کلیه حساب‌های سپرده متعلق به مشتری حقیقی را به روزانه ۱۰۰ میلیون تومان محدود کند. 

البته، سقف مجاز مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیر حضوری برای مشتری حقیقی که سپرده تجاری ندارد، ماهانه ۵۰۰ میلیون تومان است که سقف مجاز مجموعه مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری در مورد اشخاص حقوقی بر مبنای سطح ریسک پول‌شویی توسط هیئت عامل بانک مرکزی تعیین می‌شود. 

علاوه بر این، بانک‌ها موظف هستند که در کلیه نقل و انتقالات الکترونیکی وجوه بالاتر از ۲۰۰ میلیون تومان درون بانکی و بین بانکی روزانه مشتری حقیقی، انتقال وجه‌ را منوط به تکمیل قسمت (فیلد) بابت در فرم‌های مربوط و ارائه اسناد مثبته دال بر انجام معامله، قرارداد و یا علت انتقال وجه کرده و تصویری از اسناد مثبته مربوط به انتقال وجه در پرونده تراکنش مذکور را نگهداری کند. 

این الزام باید برای کلیه نقل‌وانتقالات الکترونیکی وجوه بالاتر از یک میلیارد تومان درون بانکی و بین بانکی مشتری حقوقی و حساب‌های سپرده تجاری مشتری حقیقی نیز صورت بگیرد. 
همچنین، حداکثر تراکنش خرید از هر کارت متعلق به مشتری حقیقی، مبلغ ۵۰ میلیون تومان و مجموع تراکنش‌های انجام شده کارتی برای وی در کل شبکه بانکی روزانه ۱۰۰ میلیون تومان است. 

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا