سورنا ستاری: ۶۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال هستند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: در حال حاضر ۶ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان فعال در کشور وجود دارد که با هدف ارتقاء سطح فعالیت این شرکت‌ها نظارت انجام می شود و ارزیابی این مراکز به صورت مستمر هر دو سال یکبار در دستور کار قرار دارد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از فارس، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور،‌ پیش از ظهر امروز، در حاشیه آیین بهره برداری از ساختمان مرکز رشد و نوآوری خانه خلاق و رونمایی از ۳۵ محصول فناورانه که در پردیس دانشگاه خوارزمی مستقر در کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان فعال در کشور وجود دارد، گفت: با هدف ارتقاء سطح فعالیت این شرکت‌ها نظارت انجام می شود و ارزیابی این مراکز به صورت مستمر هر دو سال یکبار در دستور کار قرار دارد. 

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به اینکه امروز جهت گیری دانشگاه‌ها در کشور به سمت حل مسائل و مشکلات مردم و کارآفرینی است، ادامه داد: استمرار این رویه در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دنبال می شود ضمن آنکه امروز خرسند هستیم که دانشگاه خوارزمی قدم‌های محکمی در این زمینه برداشته است.

ستاری بیان کرد: تیم‌های فناورانه در دانشگاه خوارزمی مورد ارزیابی قرار گرفتند؛ انواع این تیم‌ها همچون استارتاپ‌های کوچک تا شرکت‌هایی که به نسبت در این مجموعه بالغ شده‌اند فعال هستند که خارج از این مرکز کار آفرینی انجام می‌دهند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه تلاقی استارتاپ‌های کوچک با شرکت‌های بزرگ منجر به ایجاد اکوسیستم برای سرمایه گذاری می‌شود، اظهار کرد: اکنون در دانشگاه خوارزمی بحث توسعه مراکز نوآوری و نگاه جدید در برنامه کاری قرار گرفته و بر این اساس پروژه‌های آینده در این حوزه در قالب تفاهم نامه با دانشگاه های تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات وفناوری دنبال می‌شوند.

ستاری با بیان اینکه استان البرز قطب صنایع خاص همچون صنایع ماشین سازی و حوزه «آی سی تی» است، گفت: این استان از اهمیت بالایی در این بخش برخوردار بوده ضمن آنکه امروز شاهد فعالیت تعداد زیادی شرکت دانش بنیان در البرز هستیم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
فارس
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا