جزئیات حمایت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از دانش‌بنیان‌ها

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابراز خرسندی از تلاش شرکت‌های دانش‌بنیانی که نسبت به افزایش عمق داخلی‌سازی کالاهای وارداتی اهتمام داشته‌اند، عنوان کرد که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از این نوع شرکت‌ها حمایت کرده و حتی منابع مالی در اختیارشان قرار می‌دهد. 

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از پانا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولیدکنندگان به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان که نسبت به افزایش داخلی‌سازی قطعات و کالاهای وارداتی پیشرو باشند، مورد حمایت به‌ ویژه حمایت مالی قرار می‌گیرند.

علی رسولیان در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی صنعت، معدن و فلزات مشهد اظهار کرد: این نمایشگاه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که ایران کشوری معدن‌خیز بوده و یکی از سیاست‌های مهم دولت نیز توسعه صنایع معدنی و افزایش اکتشافات جدید معدنی است. وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با یک برنامه منسجم مبتنی بر توسعه ظرفیت‌های داخلی به این سمت و سو حرکت می‌کند.

وی افزود: نیاز بالایی در کشور برای تولیدات بخش صنعتی و فلزی وجود دارد. افزون بر این بازارهای خوبی در کشورهای همسایه ایران برای این نوع تولیدات مهیاست و برگزاری این نمایشگاه و نمایش قابلیت‌های صنعتی و معدنی کشور می‌تواند به افزایش صادرات، تولید داخلی و توان اقتصادی کشور کمک شایانی کند.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: خوشبختانه شرکت‌های خوبی به‌ ویژه شرکت‌های دانشگاهی در نمایشگاه صنعت، معدن و فلزات مشهد حضور یافته‌اند. همچنین تولیدکنندگان حوزه صنایع معدنی از جمله فولاد، دوربین‌های مداربسته و سایر فناوری‌های نوین که از توان بالایی برخوردار بودند، قابلیت‌های ارزنده‌ای از خود را در این نمایشگاه در معرض بازدید عمومی قرار داده بودند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابراز خرسندی از تلاش شرکت‌های دانش‌بنیانی که نسبت به افزایش عمق داخلی‌سازی کالاهای وارداتی اهتمام داشتند، گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از این نوع شرکت‌ها حمایت کرده و حتی منابع مالی در اختیارشان قرار می‌دهد.

رسولیان در پاسخ به سوالی در خصوص نوع حمایت سازمان صنایع کوچک از حضور تولیدکنندگان داخلی در نمایشگاه‌های خارج از کشور عنوان کرد: از نمایشگاه‌هایی که مورد حمایت ما باشد و بتواند صادرات تولیدات داخلی را افزایش دهد یا به توسعه فناوری داخلی کمک کند، حمایت کرده و ۸۰ درصد از هزینه‌های حضور آن‌ در نمایشگاه‌های خارج از کشور را تامین می‌کنیم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
پانا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا