یوسف نوری: دانش‌آموزان مدارس سمپاد بدون شغل نمی‌مانند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

نوری گفت: دانش‌آموزان مدارس سمپاد هیچ‌گاه برای احراز شغل نمی‌مانند؛ چرا که خود خالق شغل و کارآفرین هستند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از برنا؛ یوسف نوری، در آئین تقدیر از تلاش‌های علمی دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان، برگزیده در سطح ملی، جهانی و فعالیت‌های پژوهش‌محور گفت: امروز، روز ایثار و شهادت از دهه مبارک فجر است و همزمان ولادت با سعادت پدیدآورنده اولین دانشگاه در نظام اسلامی یعنی حضرت امام باقر (ع) است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: علت اینکه مدارس سمپاد را مدارس نسل سوم می‌دانیم این است که دانش آموز خود زمینه پژوهشی، رشته و همشاگردی خود را انتخاب می‌کند و در یک رویداد پژوهشی پرورش پیدا می‌کند که منجر به کارآفرینی می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان چنین مدارسی هیچ‌گاه برای احراز شغل نمی‌مانند؛ چرا که خود خالق شغل و کارآفرین هستند.

وی با تاکید بر اینکه همه مدارس باید از نسل اول به سوم و چهارم منتقل شوند، گفت: امروز امنیتی که داریم به‌واسطه رشادت شهیدان است و ما افتخار می‌کنیم که بتوانیم ادامه دهنده راه این عزیزان باشیم.

نوری افزود: اگر حمایت‌های مقام معظم رهبری از استعدادهای برتر نبود، امروز نه این مدارس را داشتیم و نه این میتینگ‌ها را؛ لذا حمایت مقام معظم رهبری که یک حمایت و اعتقاد درونی است، موجب شده شما روز به روز در این عرصه‌ها بیشتر بدرخشید.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وصیت امام (ره) عنوان کرد: کسی که به قلب مطمئنه برسد او را خدا صدا می‌زند.

وی با بیان اینکه دانش فریضه است اما ذکر اکبر خداوند متعال نماز است، گفت: در رابطه با المپیادها و جشنواره‌های خوارزمی بی تردید المپیادها زمینه‌ساز تحقیقات بنیادین و توسعه ما هستند و بچه‌هایی که در خوارزمی شرکت می‌کنند زمینه‌ساز تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی ما هستند.

نوری تاکید کرد: اگر این دو در کشوری ترویج پیدا کند قطعاً آن کشور در همه عرصه‌ها به استقلال کامل خواهد رسید.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان نخبه برای ما سرمایه اجتماعی ایجاد می‌کنند، عنوان کرد: زمانی که در بخش‌های اقتصادی نگاه می‌کنیم و شاخص‌هایی مانند توسعه انسانی را نگاه می‌کنیم در رأس آن نخبگان قرار دارند.

وی ادامه داد: نخبگان با ایجاد ارزش افزوده در اقتصاد از طریق اختراعاتی که دارند و راه اندازی کسب و کارها نقش بی‌بدیل دارند.

نوری در پایان تصریح کرد: اگر مدارس و دانش‌آموزان ما این زمینه را فراهم نکنند در دانشگاه هیچ استادی موفق نخواهد شد که در دانشگاه این غنچه را شکوفا کند.

در ادامه این آئین از دانش‌آموزان برتر تجلیل به عمل آمد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
برنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا