معاون دانشگاه آزاد: حرکت جدی برای تربیت کارآفرین لازمه حیات دانشگاه است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حرکت کردن جدی به سمت دانشگاه نسل سومی و دانشگاه کارآفرین‌ساز برای حیات دانشگاه ضروری است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از تسنیم، روح‌الله دهقانی‌ فیرزآبادی در نشست تخصصی تبیین سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و رویداد ملی گام دوم انقلاب در رشت اظهار داشت: وظیفه دانشگاه آزاد اسلامی، انسان‌سازی است و این دانشگاه باید برگردد به سیستم خود و کار کند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در دانشگاهِ نسل نخست، افراد برای کار کردن در بنگاه‌ها، شرکت‌های تولیدی و نهادها تربیت می‌شدند اما امروز باید کاری کنیم تا دانشگاه بتواند کارآفرین تربیت کند و این نیاز به تغییر جدی در ساختار آموزش دانشگاه دارد تا دوباره احیاء شود.

دهقانی‌ فیرزآبادی با بیان اینکه کسب و کار دانشگاه آزاد اسلامی گیلان روی پرورش انسان و آموزش تنظیم شده است ابراز داشت: حرکت کردن جدی به سمت دانشگاه نسل سومی و دانشگاه کارآفرین‌ساز برای حیات دانشگاه ضروری است و این حرکت جدی به صورت گزارشی و حکمی نباشد.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: برای توسعه کارآفرینی و بردن دانشگاه به سمت فناوری و نوآوری، زیرساخت قانونی این کار در بالاترین سطح وجود دارد اما بعضی رؤسای ما در دانشگاه آزاد کماکان در قالب‌های قبلی مانده‌اند.

وی افزود: مردم باید بدانند و ببینند که دانشگاه آزاد اسلامی عزم خود را جزم کرده که برای آینده و اشتغال فرزندان این شهر به طور جدی برنامه‌ریزی و اقدام کند و در این راستا تمام تجهیزات، کارگاه‌ها و امکانات خود را به میدان آورده تا به فرزندان این سرزمین یاد دهد که چطور شغل پیدا کنند.

دهقانی‌ فیرزآبادی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از دانشجویان، اساتید مجرب، امکانات و تجهیزات بسیار خوبی برخوردار است خاطرنشان کرد: به مردم اعلام کنیم که در دانشگاه آزاد برای اشتغال فرزندان شما برنامه داریم و در این مسیر زمینه‌سازی خواهیم کرد و کاری‌ کنیم که مردم این هدف را در شعار و عمل ببینند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یک نهاد بزرگ فناورانه، دارای تجهیزات بسیار و توانمندی‌ها در کشور است که باید احیاء شود و تکانی به خود دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز در این مراسم این دانشگاه را مولود انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: تبیین سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی به‌صورت یک مجموعه یکپارچه نشان از اهتمام ویژه‌ دانشگاه آزاد برای نقش ایفا کردن در جهت تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب دارد.

محمد دوستار خاطرنشان کرد: با توجه به زیرساخت‌های خوب دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در حوزه‌های مختلف، این دانشگاه می‌تواند نقش ویژه‌ای در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد ایفا کند همانطور که در حوزه پژوهش و آموزش تاکنون نقش‌آفرینی کرده است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
تسنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا