در صورت تایید قانون جهش تولید دانش‌بنیان ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه صندوق نوآوری افزایش خواهد یافت

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت تایید طرح جهش تولید دانش‌بنیان از سوی شورای نگهبان سه هزار میلیارد تومان به سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی برای ارایه حمایت از دانش‌بنیان‌ها افزوده می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، مهدی اسماعیلی عصر پنجشنبه در مراسم رونمایی محتوایی ماهواره کوثر اولین ماهواره بخش خصوصی و در گردهمایی روز ملی فضایی که در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، افزود: طرح جهش تولید دانش‌بنیان که در مجلس تصویب دارای ۲۰ بند است  که در صورت تایید شورای نگهبان تبدیل به قانون خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بندهای این طرح ۳ هزار میلیارد تومان به سرمایه صندوق نوآوری اضافه می شود و مجلس و دولت موظف به تزریق این اعتبارات به صندوق نوآوری هستند.

رییس کمیته آموزش و تحقیقات کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: یکی از دغدغه‌های شرکت های دانش‌بنیان حضور در مناقصات است و در صورتی که مؤسسات دانش‌بنیان محصولی را برای اولین بار در کشور تولید کنند، اجازه ترک تشریفات مناقصه در این طرح اعطا می شود.

اسماعیلی با بیان اینکه یکی دیگر از بندهای این طرح الزام صندوق نوآوری و شکوفایی به کمک بلاعوض به دانش بنیان ها است،  یادآور شد: بر اساس این طرح در صورتی که شرکت‌های دانش‌بنیان با دستگاه‌های اجرایی تعهد کاری داشته باشند، ولی قادر به اجرای تعهدات مالی به‌موقع نباشند، سازمان برنامه و بودجه ملزم است از محل منابع مالی آن دستگاه اعتبارات آن شرکت را تامین کند.

وی اظهارداشت: بر اساس طرح جهش دانش‌بنیان، اگر شرکت‌های دانش‌بنیان با دستگاه‌های اجرایی تعهد کاری داشته باشند، ولی دستگاه‌ها قادر به اجرای تعهدات مالی به‌موقع نباشند، سازمان برنامه و بودجه ملزم است از محل منابع مالی آن دستگاه اعتبارات آن شرکت را تامین کند.

این نماینده مجلس ابراز امیدواری کرد این قانون تنها گفتار درمانی نباشد و همه مسوولان در انجام آن و تحقق اقتصاد دانش بنیان اقدام کنند.

به گزارش ماهواره کوثر اولین ماهواره بخش خصوصی بعد از ۲ سال به همت کنسرسیومی از هشت شرکت دانش بنیان و خصوصی در شرکت دانش بنیان امید فضا به  مرحله تست  وتجمیع رسید و امروز به صورت محتوایی رونمایی شد.

بنابر اعلام فناوران این ماهواره، کمتر از یک سال آینده نظار گر موفقیت آمیز ماهواره کوثر به فضا خواهیم بود، و تا سال ۱۴۰۴ ایران به فناوری تصویربرداری در مدار ۵۰۰ کیلومتری سطح زمین و عملیات تصویر برداری کشاورزی دست می یابد.برای طراحی و ساخت این ماهواره ابتدا مدل سازی  و مدل پیش پروازی صورت می گیرد، همچنین تحلیل های حرارتی برای بررسی عملکردی زیر سیستم ها و نیز تحلیل های استحکامی انجام می شود.

تست های محیطی و عملکردی برای ماهواره باید صروت گیرد که بعد از ساخت و تجمیع قطعات و تست عملکرد و دسترسی ها در نهایت این تجمیع منجر به تست عملکردی ماهاره می شود.

به گفته طراحان ماهواره کوثر وجه تمایز این ماهواره با سایر ماهواره ها محموله تصویربرداری آن است، محموله تصویربرداری و شرایط پاوری ماهواره این اجازه را می دهد  که در نوار ۱۰۰ کیلومتر را تصویربرداری کنیم.

ماهواره کوثر از ۳ لینک مخابراتی شامل لینک تله کامند، لینک تله متری برای زیر ساخت ها و لینک تصویر است، مجموعه این ۳ لینک  مجموعه مخابرات  ماهاره کوثر را تشکیل می دهد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا